Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2017

Τα υποσυνείδητα μηνύματα μπορούν να θωρακίσουν την εσωτερική σας δύναμη...!!!!

Τα υποσυνείδητα μηνύματα μπορούν να αντιστρέψουν τα στερεότυπα ηλικίας και να αυξήσουν τη δύναμή σας.

Δύο πρόσφατες μελέτες σχετικά με τα υποσυνείδητα μηνύματα έχουν βρει ότι οι υποσυνείδητες οπτικές ενδείξεις μπορούν να βελτιώσουν τις αθλητικές επιδόσεις και να ελαττώσουν τα αρνητικά στερεότυπα ηλικίας της σωματικής ικανότητας. 

H τελευταία δείχνει ότι τα υποσυνείδητα μηνύματα έχουν τη δύναμη να θωρακίσουν την εσωτερική σας δύναμη και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή σας στο γήπεδο.

Οι οπτικές υποσυνείδητες ενδείξεις είναι λέξεις, εικόνες ή σύμβολα που είναι μη αναγνωρίσιμα από τη συνειδητή επίγνωσή σας. Η υποσυνείδητη διέγερση συμβαίνει τόσο γρήγορα ώστε κυριολεκτικά είναι “κάτω από το κατώφλι” του συνειδητού νου σας.

Τα οπτικά ερεθίσματα που αναβοσβήνουν για μερικά μόνο χιλιοστά του δευτερολέπτου μπορούν να απορροφηθούν σε υποσυνείδητο επίπεδο, προτού ο συνειδητός νους σας να έχει το χρόνο να ερμηνεύσει τα εισερχόμενα οπτικά ερεθίσματα. Η επίδραση των υποσυνείδητων μηνυμάτων μπορεί να είναι θετική ή αρνητική ανάλογα με το περιεχόμενο των μηνυμάτων που αναβοσβήνουν μπροστά στα μάτια σας.

Μια Σύντομη Ιστορία των Υποσυνείδητων Μηνυμάτων
Η έννοια του υποσυνείδητου μηνύματος έλαβε χώρα στη δημόσια συνείδηση ​​μετά την έκδοση ενός βιβλίου το 1957 με τίτλο The Hidden Persuaders από τον Vance Packard. Στο βιβλίο του, ο Packard εισάγει την ιδέα των υποσυνείδητων μηνυμάτων που οι διαφημιστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να επηρεάσουν τους καταναλωτές.

Το καλοκαίρι του 1957, ο James Vicary πραγματοποίησε ένα πείραμα με υποσυνείδητες οπτικές ενδείξεις κατά τη διάρκεια προβολών της ταινίας Picnic. Κάθε πέντε δευτερόλεπτα, ο Vicary αναβόσβηνε λόγια όπως το “Πιείτε Coca-Cola” και το “Πεινάς? Φάε Ποπ Κορν!” για 1/3000 του δευτερολέπτου — που είναι κάτω από το κατώφλι της συνειδητής αντίληψης. 

Ο Vicary ισχυρίστηκε ότι η εμφάνιση αυτών των υποσυνείδητων προτάσεων αύξησε τις πωλήσεις της Coca-Cola κατά 18,1% και προκάλεσε άλμα 57,8% στις πωλήσεις ποπ κορν.

Αν και τα αποτελέσματα της μελέτης του ήταν αμφίβολα, τον Ιανουάριο του 1974, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) απαγόρευσε την υποσυνείδητη διαφήμιση από ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές.

Η επίσημη ανακοίνωση της FCC παραδέχτηκε ότι – παρόλο που δεν ήταν 100% πεπεισμένοι ότι οι υποσυνείδητες τεχνικές ήταν αποτελεσματικές – δήλωσαν : “είτε αποτελεσματικές είτε όχι, ήταν αντίθετες προς το δημόσιο συμφέρον και ότι κάθε σταθμός που χρησιμοποιεί υποσυνείδητα μηνύματα κινδύνευε να χάσει την άδεια εκπομπής του”.

Οι δύο πιο πρόσφατες μελέτες σχετικά με τα υποσυνείδητα μηνύματα δείχνουν ότι οι υποσυνείδητες οπτικές ενδείξεις έχουν στην πραγματικότητα επίδραση στη φυσική λειτουργία, στην αντοχή και στην εσωτερική δύναμη.

Οι Οπτικές Υποσυνείδητες Ενδείξεις Μπορούν να Αναδημιουργήσουν μια Νεανική Αίσθηση του Εαυτού
Η πρώτη πρόσφατη μελέτη σχετικά με τη δύναμη των υποσυνείδητων μηνυμάτων διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Yale. Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Yale διαπίστωσαν ότι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που είχαν εκτεθεί σε θετικές οπτικές υποσυνείδητες φράσεις και στερεότυπα σχετικά με τη γήρανση εμφάνισαν βελτιωμένη σωματική λειτουργία που διήρκεσε αρκετές εβδομάδες.

Η μελέτη του Οκτωβρίου το 2014, “Subliminal Strengthening: Improving Older Individuals, Physical Function Over Time With an Implicit-Age-Stereotype Intervention”, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychological Science.

Για τη μελέτη αυτή, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια μοναδική μέθοδο για να εξετάσουν εάν η έκθεση σε θετικά στερεότυπα ηλικίας θα μπορούσε να αποδυναμώσει αρνητικά στερεότυπα της ηλικίας και να οδηγήσει σε περισσότερη ζωτικότητα και πιο υγιή αποτελέσματα.

Μερικοί από τους συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε θετικά στερεότυπα ηλικίας σε μια οθόνη υπολογιστή που αναβόσβηνε λέξεις όπως “δραστήριος” και “δημιουργικός” σε ταχύτητες που ήταν πολύ γρήγορες για να αντιληφθούν συνειδητά. 

Αυτή είναι η πρώτη φορά που οι ερευνητές εξέτασαν αν τα θετικά στερεότυπα ηλικίας, που παρουσιάζονται υποσυνείδητα σε πολλαπλές συνεδρίες στην κοινότητα, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βελτιωμένα αποτελέσματα.

Σε ένα δελτίο τύπου, η επικεφαλής ερευνητής Becca Levy PhD, αναπληρωτής καθηγητής και διευθυντής του τμήματος Κοινωνικών και Συμπεριφορικών Επιστημών στο Yale, δήλωσε :  “Η πρόκληση που είχαμε σε αυτή τη μελέτη ήταν να μπορέσουμε να κάνουμε τους συμμετέχοντες να ξεπεράσουν τα αρνητικά στερεότυπα ηλικίας που αποκτούν από την κοινωνία, όπως και στις καθημερινές συνομιλίες και στις τηλεοπτικές κωμωδίες. Η επιτυχής έκβαση της μελέτης υποδεικνύει τη δυνατότητα καθοδήγησης υποσυνείδητων διαδικασιών προς την ενίσχυση της φυσικής λειτουργίας”.

Κατά τη διάρκεια του πειράματος, ενισχύθηκαν τα θετικά στερεότυπα ηλικίας και οι θετικές αντιλήψεις για τη γήρανση και αποδυναμώθηκαν τα αρνητικά στερεότυπα ηλικίας και οι αρνητικές αντιλήψεις περί γήρανσης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η υποσυνείδητη επέμβαση επηρέασε τη φυσική λειτουργία μέσω μιας αλυσιδωτής αντίδρασης θετικών επιδράσεων : Πρώτον ενίσχυσε τα θετικά στερεότυπα ηλικίας των συμμετεχόντων, οι οποίοι στη συνέχεια ενίσχυσαν τις θετικές αντιλήψεις τους που στη συνέχεια βελτίωσαν τη φυσική τους λειτουργία.

Η βελτίωση αυτών των αποτελεσμάτων συνεχίστηκε για τρεις εβδομάδες μετά την τελευταία συνεδρία. Το πιο σημαντικό, τα αρνητικά στερεότυπα ηλικίας και οι αρνητικές αντιλήψεις της γήρανσης αποδυναμώθηκαν.

Σε ένα προειδοποιητικό σημείωμα, τα αρνητικά στερεότυπα ηλικίας και τα υποσυνείδητα μηνύματα που κάθε ένας από εμάς απορροφάει μη συνειδητά καθημερινά μέσω της διαφήμισης και άλλων ρευμάτων των μέσων ενημέρωσης μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερη αυτοεκτίμηση. 

Αν παραμείνει ανεξέλεγκτο, αυτό μπορεί να δημιουργήσει ένα φαινόμενο χιονοστιβάδας και μια προς τα κάτω σπείρα που ρουφάει την εσωτερική σας δύναμη και αυτοπεποίθηση.

Τα Υποσυνείδητα Μηνύματα Μπορούν να Μειώσουν την Αντίληψη της Προσπάθειας και να Αυξήσουν την Αντοχή
Η δεύτερη μελέτη διεξήχθη από τον καθηγητή Samuele Marcora στο Πανεπιστήμιο του Kent σε συνεργασία με συναδέλφους του Πανεπιστημίου του Bangor. Σε αυτό το πείραμα, οι ερευνητές αναβόσβηναν υποσυνείδητες ενδείξεις, όπως λέξεις σχετιζόμενες με τη δράση ή χαρούμενα και θλιβερά πρόσωπα σε μια ψηφιακή οθόνη, ενώ οι αθλητές αντοχής ασκούνταν σε ένα στατικό ποδήλατο.

Η μελέτη του Δεκεμβρίου το 2014, “Non-Conscious Visual Cues Related to Affect and Action Alter Perception of Effort and Endurance Performance”, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Human Neuroscience.

Οι υποσυνείδητες λέξεις και πρόσωπα εμφανιζόντουσαν σε μια ψηφιακή οθόνη για λιγότερο από 0,02 δευτερόλεπτα και αποκρύπτονταν από άλλα οπτικά ερεθίσματα που τα καθιστούσαν αόρατα στον συνειδητό νου των συμμετεχόντων. 

Όταν στους αθλητές παρουσιάστηκαν θετικές οπτικές ενδείξεις όπως “συνέχισε” και “ενέργεια” ή παρουσιάστηκαν χαρούμενα πρόσωπα, ήταν σε θέση να ασκηθούν για σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια σε σύγκριση με εκείνους στους οποίους εμφανίστηκαν θλιβερά πρόσωπα ή λέξεις που συνδέονται με την αδράνεια.

Αυτή η έρευνα είναι η πρώτη που δείχνει ότι οι υποσυνείδητες οπτικές ενδείξεις μπορούν να επηρεάσουν την αθλητική απόδοση. Επιπρόσθετα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η Κλίμακα Αντιληπτής Κόπωσης (Rating of Perceived Exertion – RPE) μπορεί να επηρεαστεί προς το καλύτερο ή το χειρότερο, από υποσυνείδητες ενδείξεις όταν ασκείστε.

Ο καθηγητής Marcora διερευνά τρόπους με τους οποίους η έρευνα αυτή θα μπορούσε να ανοίξει νέες δυνατότητες για τους αθλητές να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, όπως τα «έξυπνα γυαλιά», για να παρέχουν θετικά υποσυνείδητα μηνύματα κατά τη διάρκεια της προπόνησης και του αγώνα.

Συμπέρασμα : Οι Αυτο-Αντιλήψεις Μπορούν να Είναι Οτιδήποτε τις Φαντάζεστε να είναι
Έμαθα για τη δύναμη των υποσυνείδητων μηνυμάτων μέσω της δοκιμής - και - σφάλματος ως αθλητής εξαιρετικής αντοχής στους αγώνες. Έχω γράψει εκτενώς για το πώς να χρησιμοποιηθούν θετικά υποσυνείδητα μηνύματα για τη βελτίωση της απόδοσης στο βιβλίο μου The Athlete’s Way. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε τους επιστήμονες να αποδεικνύουν τα οφέλη των μη συνειδητών οπτικών ενδείξεων – εντός και εκτός του γηπέδου – για ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά στρώματα μέσω εμπειρικής έρευνας.




Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στο Psychology Today και μεταφράστηκε από το Visual Meditation.

*Μπορεί να αναδημοσιευτεί ελεύθερα με την κατάλληλη απόδοση (με την αρχική πηγή και ενεργό σύνδεσμο σε αυτό το άρθρο) και το βιογραφικό του συγγραφέα.

Σχετικά με τον συγγραφέα
Ο Christopher Bergland είναι αθλητής αντοχής παγκόσμιας κλάσης, προπονητής, συγγραφέας και πολιτικός ακτιβιστής. Ακολουθήστε τον στο Twitter για ενημερώσεις σχετικά με τις δημοσιεύσεις του blog του The Athete’s Way.
Photo via Can Stock Photo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου