Πολλά!
Η προσωπικότητα σου μπορεί να αποκαλυφθεί απλώς και μόνο από τον τρόπο που στέλνεις μηνύματα.
Για παράδειγμα μπορείς να μαντέψεις στοιχεία του χαρακτήρα του αγαπημένου σου συγγραφέα διαβάζοντας τα έργα του. Πιθανότατα μπορείς να μάθεις πολλά και για τη δική μου προσωπικότητα από τις λέξεις που χρησιμοποιώ στις αναρτήσεις μου.
Η επιλογή των λέξεων μπορεί να δείξει εάν έχεις κατάθλιψη, τάσεις αυτοκτονίας ή αν λες ψέματα.
Η βωμολοχία σε κάνει πιο πειστικό. Είναι η αλήθεια ηλίθιε :
…η αισχρολογία στην αρχή ή το τέλος του λόγου αυξάνει σημαντικά την πειστικότητα του και τον αντίκτυπο στον δέκτη. Η βωμολοχία δεν έχει καμία επίπτωση στην αξιοπιστία του ομιλητή.
Η επιλογή των λέξεων αλλάζει όταν ψεύδεσαι :
Μια ανάλυση 242 γραπτών κειμένων κι ομιλιών κατέληξε στο συμπέρασμα πως οι ψευδόμενοι παρήγαγαν περισσότερες λέξεις που υποδήλωναν συναίσθημα και λιγότερες εγωκεντρικές από τους ειλικρινείς. Ακόμα, οι ψεύτες που είχαν κίνητρο, απέφευγαν συνηθισμένες λέξεις όταν ψεύδονταν, ενώ αυτοί χωρίς κίνητρο ήταν πιο αρνητικοί.
Πράγματα που είναι εύκολο να κατανοήσει ο εγκέφαλος, μοιάζουν πιο αληθινά απ’ αυτά που είναι δυσκολότερα στην κατανόηση. Για αυτό ακόμα τείνουμε να αρεσκόμαστε στο οικείο πιο πολύ από ότι στο άγνωστο. Επίσης αποδεχόμαστε τις απλούστερες εξηγήσεις πιο εύκολα από τις αναλυτικότερες και ακριβέστερες.
Και για αυτό οι μικρές λέξεις είναι πιο αποδοτικές από τις μεγάλες και για αυτό όταν προσπαθείς να φανείς εξυπνότερος φαίνεσαι ηλίθιος.
Οι λέξεις επηρεάζουν τον τρόπο λήψης των αποφάσεων μας. Όταν το έγκλημα παρουσιάζεται να οργιάζει και να καταστρέφει την κοινωνία ο κόσμος είναι υπέρ της αστυνομίας και των κατασταλτικών μέτρων, ενώ όταν παρουσιάζεται η αστυνομία να ασκεί υπερβολική βία χωρίς σκοπό ο κόσμος τάσσεται εναντίον της.
Αλλά μπορούν οι λέξεις να προβλέψουν μια συμπεριφορά?
Επαγγελματίες πυγμάχοι που ενθαρρύνθηκαν από τους κοντινούς τους κι ασκήθηκαν συστηματικά πριν από τον αγώνα είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να νικήσουν, από αυτούς που πιέστηκαν και αποσπαζόντουσαν από κοινωνικά θέματα.
Το να μιλάς θετικά και να χρησιμοποιείς λέξεις σχετικές με τα αισθήματα θεωρείται εντυπωσιακό κατόρθωμα. Ο τρόπος με τον οποίο μιλάν οι εργαζόμενοι μιας εταιρίας μπορεί να προβλέψει την επικείμενη επιτυχία ή αποτυχία της.
Και φυσικά ν αρχίσεις ν ανησυχείς έντονα, όταν οι υπάλληλοι μιας επιχείρησης αρχίσουν να την αποκαλούν «η εταιρία» ή ακόμα χειρότερα «εκείνη η εταιρία» και να αναφέρονται στους συναδέλφους τους ως «αυτοί».
Αυτές οι εταιρίες θα έχουν πρόβλημα επειδή οι υπάλληλοι διαχωρίζουν την επιχείρηση από αυτούς και την αισθάνονται σαν κάτι ξένο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι οικονομικοί σύμβουλοι αναφέρουν ότι, στις συγκεκριμένες εταιρίες, όταν οι υπάλληλοι δεν είναι ευχαριστημένοι τότε συνήθως οι επιχειρήσεις τους καταρρέουν.
Ποιος διευθυντής θα καταστρέψει την εταιρία; Μέτρα τις φορές που χρησιμοποιούν το «εγώ» στις αναφορές τους.
Η Laura Rittenhouse, μια ιδιόρρυθμη οικονομική αναλύτρια, μετρά τις φορές που χρησιμοποιείται το «εγώ» στις ετήσιες αναφορές από τους διευθυντές διαφόρων εταιριών, καταλήγοντας πως αυτό μαζί με κάποιες άλλες εκφράσεις προβλέπει την μελλοντική πορεία της εταιρίας (βασικό εύρημα : οι εγωκεντρικοί είναι κακό νέο…).
Η λέξη «εγώ» κρύβει πολλά. Οι ισχυροί άνθρωποι δεν τη χρησιμοποιούν πολύ. Οι λιγότερο ισχυροί διαρκώς. Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν σπανίως το εγώ όταν ψεύδονται για να διαφοροποιηθούν ψυχολογικά από τον εαυτό τους.
Αλλά ένα συμβολικό «εμείς» μπορεί να είναι εξαιρετικά ισχυρό. Απλώς αναφέροντας το κάνει τον διπλανό σου θετικά προσκείμενο προς εσένα και δημιουργεί ένα αίσθημα οικειότητας.
Τα ζευγάρια που λένε «εμείς» συχνά είναι πιο ικανοποιημένα από τη σχέση τους. Η χρήση του «εσύ» είναι κακό σημάδι. Η χρήση του «εμείς» μπορεί ίσως να προβλέψει εάν θα επιβιώσεις από μια ανακοπή καρδιάς.
Η χρήση λέξεων τύπου «εμείς» από ζευγάρια σε τρίτους υποδηλώνει μια ικανοποιητική σχέση…
Σε μια έρευνα, όταν τα οι σύζυγοι μιλούσαν για θέματα του γάμου τους, οι λέξεις τύπου «εμείς» έδειχναν μια καλή σχέση, ενώ η χρήση λέξεων τύπου «εσύ» υποδείκνυε προβλήματα. Τέτοιου τύπου λέξεις όπως εσύ, δικό σου, μόνος/η σου, ήταν πιο εμφανή σε διενέξεις, συνήθως όταν οι δύο συμμετέχοντες κατηγορούσαν αλλήλους για διάφορα θέματα.
Το «εμείς» μπορεί να σώσει και τη ζωή σου.
Σε μία έρευνα, πάρθηκαν συνεντεύξεις από ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια κι από τους συζυγούς τους. Απάντησαν σε μια σειρά από ερωτήσεις όπως «όταν ξαναθυμάστε το πώς διαχειριστήκατε την κατάσταση, τι νομίζετε πως κάνατε καλύτερα;». Όσο πιο πολύ χρησιμοποιούσαν το «εμείς» οι σύζυγοι, τόσο πιο υγιής ήταν οι ασθενείς 6 μήνες αργότερα.
Η μίμηση της επιλογής λέξεων του συνομιλητή σου βελτιώνει τις διαπραγματεύσεις σας.
Στην πραγματικότητα, η ομοιότητα στην επιλογή λέξεων μπορεί να προβλέψει ποιοι θα ερωτευθούν. Το να εξετάζονται οι λέξεις που χρησιμοποιούν νέα ζευγάρια είναι πιο αποτελεσματικό στην πρόβλεψη της μακροζωίας της σχέσης τους από το να παρακολουθείται ο τρόπος που αλληλεπιδρούν.
Παρ’ όλα αυτά οι λέξεις δεν είναι τα πάντα
Η γλώσσα του σώματος μπορεί να είναι 8 φορές πιο ισχυρή από τις λέξεις.
Η γλώσσα είναι παράξενο πράγμα. Ακούμε τους ειδήμονες της γλωσσολογίας να λένε πράγματα σαν τον κανόνα 7-38-55 πρωτοδιατυπωμένο το 1971 από τον καθηγητή ψυχολογίας στο UCLA Albert Mehrabian : 55% από αυτό που υπονοείς βγαίνει από τη γλώσσα του σώματος, 38% από τον τόνο της φωνής σου και ένα ασήμαντο 7% από τις λέξεις που διαλέγεις.
Και σε περίπτωση που είσαι περίεργος : όπως συμβαίνει και σ’ εσένα να κολλάνε οι λέξεις στην άκρη της γλώσσας σου, έτσι και στους κωφάλαλους που χρησιμοποιούν την νοηματική οι λέξεις κολλάνε την άκρη των δακτύλων τους.
Το φαινόμενο «στην άκρη των δακτύλων» (ΑΤΔ) στη νοηματική, παραλληλίζεται με το φαινόμενο «στην άκρη της γλώσσας» (ΑΤΓ) στην ομιλούμενη. Κατά τη διάρκεια ενός ΑΤΔ, οι άνθρωποι είναι βέβαιοι ότι γνωρίζουν ένα σήμα αλλά δεν μπορούν να το ανακαλέσουν.
Για την απόδοση στα Ελληνικά – Νίκος Γιώτης
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com