Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2019

50 δικαιολογίες γιατί οι άνθρωποι δεν αλλάζουν...!!!!

Έχετε αναρωτηθεί γιατί οι δικαιολογίες για τη δυσκολία που όλοι μας επιδεικνύουμε στις αλλαγές είναι άφθονες; 

Πρόσφατα μιλούσα για τον αντίκτυπο που έχει η κούραση μας από την καταναγκαστική λήψη πολλών αποφάσεων σε καθημερινή βάση στο να επιλέξουμε το καλύτερο για τον εαυτό μας. 

Η αλήθεια είναι ότι όσες περισσότερες αποφάσεις είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε το πρωί, τόσο χειρότερες αποφάσεις λαμβάνουμε μέχρι να φτάσει το βράδυ. 

Και επειδή οι δικαιολογίες για το παραπάνω έπεσαν βροχή, πρέπει να σας πω ότι η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι εξαιρετικά απλή. Πρέπει απλά να σταματήσουμε να διαβάζουμε με τις ώρες ηλεκτρονικά μηνύματα και άρθρα στο κινητό μας. Και φυσικά να κάνουμε περισσότερα διαλείμματα ξεκούρασης μέσα στην ημέρα μας. 

Μερικές από τις δικαιολογίες που ακούστηκαν από τους παρευρισκόμενους γιατί αδυνατούν να αλλάξουν παρά τις προσπάθειες τους είναι οι ακόλουθες: 

Οι αλλαγές δεν είναι αληθινές. Αλλάζουν οι λεοπαρδάλεις το δέρμα τους; 

Οι αλλαγές είναι για τους άλλους ανθρώπους. Δεν χρειάζεται να το κάνω. 

Οι άνθρωποι δεν αλλάζουν πραγματικά. Προσποιούνται ότι αλλάζουν. 

Οι αλλαγές προκαλούν πολλά έντονα συναισθήματα και εγώ δεν θέλω να αισθάνομαι τόσα πολλά. 

Δεν έχω χρόνο για να αλλάξω. 

Οι αλλαγές χρειάζονται συνοχή. Και εγώ ως άνθρωπος δεν έχω συνέχεια, ούτε συνέπεια. 

Δεν ξέρω πώς να αλλάξω. 

Οι αλλαγές απαιτούν διορατικότητα κι εγώ δεν διαθέτω από αυτήν. Και δεν ξέρω και που να την βρω κιόλας. 

Δεν ξέρω τι να αλλάξω. 

Μπορεί να αποτύχω να αλλάξω. Μετά τι… 

Οι αλλαγές απαιτούν να αντιμετωπίσω πράγματα με τα οποία δεν θέλω να έρθω αντιμέτωπος. 

Προτιμώ να μην αλλάξω και μετά να πρέπει να αντιμετωπίσω τα τραύματα του παρελθόντος. 

Μπορώ να προχωρήσω χωρίς να αλλάξω. 

Δεν μπορώ να αλλάξω, είναι αδύνατον. 

Είχα προσπαθήσει να αλλάξω στο παρελθόν και δεν τα κατάφερα. 

Κάποιοι άλλαξαν και σήμερα είναι απαίσιοι. 

Αυτός πρέπει να αλλάξει όχι εγώ. 

Οι αλλαγές απαιτούν τεράστια προσπάθεια. 

Αν δεν ξέρω όλα τα αποτελέσματα της αλλαγής δεν μπορώ να προχωρήσω. 

Αν αλλάξω δεν θα μπορώ να κατηγορώ τη γυναίκα μου, τα παιδιά μου ή τους γονείς μου για ότι πηγαίνει λάθος στη ζωή μου. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να λάβω την ευθύνη των πράξεων μου, των σκέψεων μου, των συναισθημάτων μου και της συμπεριφοράς μου. 

Αν αλλάξω δεν θα μπορώ να μεταφέρω την αρνητικότητα μέσα μου στους ανθρώπους γύρω μου. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να εργαστώ σκληρότερα, να φέρομαι πιο έξυπνα, να είμαι περισσότερο αποτελεσματικός. 

Αν αλλάξω μπορεί να χάσω όλους τους φίλους μου. 

Αν αλλάξω μπορεί να με μισήσει η οικογένεια μου. 

Αν αλλάξω μπορεί να πρέπει να αλλάξω δουλειά. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να μάθω να επικοινωνώ καλύτερα. 

Αν αλλάξω δεν θα μπορώ πια να πω «είναι όλα δικό σου λάθος». 

Αν αλλάξω κάποιοι στον περίγυρο μου ίσως θυμώσουν. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να βάλω νέα όρια. 

Αν αλλάξω οι άνθρωποι που σήμερα βασίζονται πάνω μου θα πρέπει να βρουν άλλο στήριγμα. 

Αν αλλάξω κάποιοι μπορεί να με εκμεταλλευτούν. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να διαφοροποιήσω τις προσδοκίες μου από τον εαυτό μου και τους άλλους. 

Αν αλλάξω θα πρέπει να παραδεχτώ ότι ίσως έκανα λάθος και δεν μου αρέσει να κάνω λάθος. 

Αν αλλάξω ίσως θα πρέπει να διαφοροποιήσω την καθημερινή μου ρουτίνα. 

Είμαι ήδη καλύτερος από τους περισσότερους και δεν χρειάζεται να αλλάξω. 

Οι αλλαγές είναι για τους αδύναμους ανθρώπους. 

Αν αλλάξω και δείξω περισσότερο συναίσθημα, τότε οι άλλοι θα με αποφεύγουν ή θα μου φερθούν άσχημα. 

Αν αλλάξω και γίνω ειλικρινής, τότε θα εξοργίσω πολλούς ανθρώπους. 

Αν αλλάξω και επιτρέψω στους άλλους να ξέρουν τι σκέφτομαι, τότε αυτόματα θα γίνω πολύ ευάλωτος. 

Οι αλλαγές είναι πολύ δύσκολες. 

Οι αλλαγές είναι επίπονες. 

Οι αλλαγές αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο της απόρριψης μου. 

Ο/η σύζυγος μου μισεί τις αλλαγές, οπότε αν τις κάνω δεν θα του αρέσω πια. 

Οι αλλαγές είναι για τους millennials. 

Οι αλλαγές είναι άβολες. 

Υπάρχουν τόσες αλλαγές γύρω μας, οπότε θα προτιμούσα να μην κάνω άλλες. 

Μισώ τις αλλαγές. 

Αν αλλάξω δεν θα είμαι πια εγώ. 

Όλοι μας πέφτουμε στην παγίδα να βρίσκουμε δικαιολογίες για να αντιστεκόμαστε στις αλλαγές. Είναι μια λογική αντίδραση. Ωστόσο όπως αλλάζουν οι εποχές, έτσι αλλάζουν και οι ζωές μου. Οπότε το ερώτημα που πρέπει όλοι μας να απαντήσουμε είναι το εξής: θα αφήσεις τους άλλους να ελέγξουν τις αλλαγές σου ή θα τις αποφασίσεις εσύ ο ίδιος; 

Συγγραφέας: Christine Hammond, MS, LMHC Η Christine είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας στην πολιτεία της Φλόριντα με 15 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας. Εργάζεται κυρίως με εξουθενωμένες γυναίκες και τις οικογένειες τους που βιώνουν δύσκολες καταστάσεις με σκοπό την εύρεση λύσεων. Είναι συγγραφέας του βραβευμένου βιβλίου «The Exhausted Woman’s Handbook». 




pro.psychcentral.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου