Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018

Φροντίζω τον εαυτό μου σημαίνει παίρνω καλύτερες αποφάσεις...!!!!

Απλές πρακτικές συμβουλές αυτοφροντίδας. 
Φροντίζω τον εαυτό μου σημαίνει παίρνω καλύτερες αποφάσεις. 

Η πρακτική αυτό-φροντίδας, η οποία είναι γνωστή στην αγγλική γλώσσα ως HALT (Hungry = πεινασμένος, Angry = θυμωμένος, Lonely = μοναχικός, Tired = κουρασμένος), μπορεί να μας βοηθήσει να ανακτήσουμε τον έλεγχο όταν βρισκόμαστε υπό την επήρεια άγχους, πίεσης ή αναστάτωσης. 

Όταν συντονίζουμε και ισορροπούμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, μπορούμε να προλάβουμε δυσάρεστες κι αγχώδεις καταστάσεις. 

Γι’ αυτό, πριν πάρουμε μια συναισθηματική απόφαση, ας αναρωτηθούμε: 

Πεινασμένος 
Είμαι πεινασμένος; 
Όταν το σάκχαρο μας είναι χαμηλό, προκαλείται άγχος. 
Το σώμα μας στέλνει επείγοντα σήματα για την άμεση εύρεση τροφής! 

❖ Πότε έφαγα τελευταία φορά; 

❖ Είναι η πείνα μου συναισθηματική ή σωματική (στομάχι); 

❖ Τι επιζητά το σώμα μου; 

Θυμωμένος 
Είμαι θυμωμένος; 
Το άγχος και ο εκνευρισμός προκαλούν κινητοποίηση για μάχη. Επιζητούμε μια διέξοδο για εκτόνωση. 

❖ Τι αντιμετωπίζω τώρα που είναι αγχωτικό; 

❖ Πως μπορώ να απαλλαγώ από το άγχος; 

Μοναχικός 
Είμαι μοναχικός; 
Η μοναχικότητα ενεργοποιεί επίσης σήμα κινδύνου στον εγκέφαλο.Ψάχνουμε για υποκατάστατα, ώστε να συμπληρώσουμε το κενό. 

❖ Πότε ήταν η τελευταία φορά που συναναστράφηκα με κάποιον; 

❖ Πώς μπορώ να αποκομίσω πιο θετικές εμπειρίες με άλλους ανθρώπους; 

❖ Σε ποιόν από το σύστημα υποστήριξής μου μπορώ να αποταθώ; 

❖ Πώς μπορώ να συνδεθώ στο εδώ και τώρα ώστε να αισθανθώ υποστήριξη; 

Κουρασμένος 
Είμαι κουρασμένος; 
Όταν είμαστε σωματικά εξουθενωμένοι, το σώμα και το μυαλό μας δεν λειτουργούν σωστά. 
Αυτό αφορά κυρίως τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την συγκέντρωση και την αποφασιστικότητα. 

❖ Χρειάζομαι ένα διάλλειμα; 

❖ Πως μπορώ να αποκτήσω ενέργεια; 




Από την Melody Wilding και την Μαρία Ρουσοχατζάκη 
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Επικοινωνίας
Λογοπαθολόγος M.S., C.C.C. – Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων,
Youtube: Μαρία Ρουσοχατζάκη 
CoverPhoto: Daniel Del Valle 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου