Γιατί κάποιοι πετυχαίνουν τους στόχους τους, ενώ άλλοι αποτυγχάνουν; Τις περισσότερες φορές οφείλεται στο ότι οι επιτυχημένοι άνθρωποι καταφέρνουν να ξεπεράσουν τα παρακάτω πέντε εμπόδια:
1. Κοινότυποι Στόχοι
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι θέτουν στόχους, οραματίζονται ένα «πράγμα», όπως ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό, ένα αντικείμενο (π.χ. ένα νέο αυτοκίνητο), ή ένα συγκεκριμένο επίτευγμα (όπως το γράψιμο ενός βιβλίου).
Δυστυχώς, τέτοιου είδους στόχοι δεν απευθύνονται στον πυρήνα του τι μας παρακινεί. Στην πραγματικότητα αυτό που αναζητούμε είναι τα θετικά συναισθήματα που θα μας διακατέχουν αν αποκτήσουμε ή καταφέρουμε τους παραπάνω στόχους.
Λύση: Αντί να οραματίζεστε ένα “πράγμα” ως στόχο, οραματιστείτε – με όλη τη δύναμη της φαντασίας σας – πώς θα αισθανθείτε όταν επιτευχθεί ο στόχος.
2. Ο φόβος της αποτυχίας
Εάν φοβάστε την αποτυχία, δεν θα αναλάβετε τα απαραίτητα ρίσκα για να επιτύχετε το στόχο σας. Για παράδειγμα, δεν θα κάνετε κάποιο σημαντικό τηλεφώνημα επειδή φοβάστε ότι θα σας απορρίψουν. Ή δεν θα εγκαταλείψετε την αδιέξοδη δουλειά σας για να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση, επειδή φοβάστε ότι μπορεί να καταλήξετε απένταροι.
Λύση: Αποφασίστε – αυτή τη στιγμή – ότι η αποτυχία, για εσάς, είναι μια απολύτως προσωρινή κατάσταση! Αν τα πράγματα δεν πηγαίνουν με τον τρόπο που θέλετε, αυτό είναι απλώς μια κατάσταση που καθυστερεί την τελική επιτυχία σας. Με άλλα λόγια, αποδεχθείτε το γεγονός ότι θα αποτύχετε μερικές φορές, αλλά θεωρείστε αυτή την αποτυχία ως αναπόφευκτο (ακόμη και ουσιαστικό) συστατικό της προσπάθειά σας.
3. Ο φόβος της επιτυχίας
Με ποικίλους τρόπους, αυτός ο φόβος είναι ακόμα πιο εξουθενωτικός από το φόβο της αποτυχίας. Ας υποθέσουμε ότι έχετε πετύχει κάτι θεαματικό, και αποκτήσατε τεράστιο πλούτο.Τι θα συμβεί αν δεν είστε ευτυχισμένοι παρόλο που θα έχετε πολλά χρήματα; Τι γίνεται μετά; Κι αν η κατάληξη είναι να τα χάσετε όλα αυτά; Τι γίνεται μετά;
Οι φίλοι σας μήπως αρχίσουν να συμπεριφέρονται διαφορετικά και αρχίσουν να σας ζηλεύουν μετά την μεγάλη επιτυχία σας; Τέτοιες σκέψεις (και είναι συνηθισμένες) μπορούν να λειτουργήσουν πολύ αρνητικά ακόμη και σε άτομα που έχουν υψηλά κίνητρα.
Λύση: Αποφασίστε ότι είστε ευτυχισμένοι και ευγνώμoνες, αλλά και ότι θα είστε ευτυχισμένοι και ευγνώμονες και στο μέλλον, ανεξαρτήτως του τι θα συμβεί. Αντί να επικεντρώνεστε στα πιθανά προβλήματα, οραματιστείτε πόσο υπέροχα θα ήταν αν μπορούσατε να βοηθήσετε τους φίλους και την οικογένειά σας στην υλοποίηση των επιθυμιών τους.
4. Μη ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα
Οι περισσότεροι άνθρωποι υπερεκτιμούν πολύ αυτά που μπορούν να κάνουν σε μια εβδομάδα και υποτιμούν πολύ αυτά που μπορούν να κάνουν σε ένα χρόνο. Εξαιτίας αυτού, οι περισσότεροι προσπαθούν να προγραμματίσουν πάρα πολλά σε σύντομο χρονικό διάστημα, αντί να προγραμματίσουν κάποια σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Η αδυναμία να πετύχουμε όλους τους βραχυπρόθεσμους επιμέρους στόχους, προκαλεί αποθάρρυνση και την λανθασμένη εντύπωση ότι ο τελικός στόχος είναι πολύ μακριά.
Λύση: Όπως καταγράφετε τη λίστα με τις δραστηριότητες και τα βήματα που απαιτούνται για να επιτευχθεί ένας στόχος, προγραμματίστε μόνο το 20% των δραστηριοτήτων που τελικά θα παράγουν το 80% του αποτελέσματος.
Από εκεί και πέρα, θέστε φιλόδοξα μακροπρόθεσμα χρονοδιαγράμματα, αλλά πάντα αφήστε κάποια περιθώρια όταν προγραμματίζετε βραχυπρόθεσμα.
5. Υπερβολική ανησυχία για τις “γκρίζες ζώνες”
Είναι εύκολο να αποθαρρυνθείτε αν φτάσετε σε ένα σημείο στο οποίο οτιδήποτε και αν κάνετε, δεν φαίνεται να προχωράτε προς το στόχο σας. Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι προσπαθείτε να κατακτήσετε μια συγκεκριμένη δεξιότητα.
Αρχικά θα προοδεύστε πολύ γρήγορα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι στη συνέχεια και μετά από κάποιο σημείο, θα νιώσετε σαν έχετε ‘κολλήσει’, ή ακόμα και να χειροτερεύετε.
Αρκετοί χρησιμοποιούν αυτά τα “οροπέδια” ή τις “γκρίζες ζώνες”, ως δικαιολογία για να εγκαταλείψουν την προσπάθεια και ως εκ τούτου να αποτύχουν.
Λύση: Όταν φτάσετε σε ένα τέτοιο σημείο, είναι η ώρα να γιορτάσετε και όχι να τα παρατήσετε! Η εμφάνιση μιας γκρίζας ζώνης είναι σχεδόν πάντα ένα σημάδι ότι είστε στα πρόθυρα ενός σημαντικού επιτεύγματος στην πορεία προς τον στόχο, εφόσον όμως έχετε την δύναμη να επιμείνετε στην προσπάθεια.
Ο Geoffrey James γράφει τη πολύ δημοφιλή στήλη “Sales Source” στο κορυφαίο blog σχετικά με τις πωλήσεις, Inc.com. Το τελευταίο του βιβλίο είναι το ” Business to Business Selling: Power Words and Strategies From the World’s Top Sales Experts.”
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου