Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022

Ο όρκος του Ιπποκράτη - Η άγνωστη φιλοσοφία της Ιατρικής ...!!!!

<<Ο Ορκος του Ιπποκρατη>>
*Η αγνωστη φιλοσοφία της Ιατρικης.
Ὄμνυμι Ἀπόλλωνα ἰητρὸν, καὶ Ἀσκληπιὸν, καὶ Ὑγείαν, καὶ Πανάκειαν, καὶ θεοὺς πάντας τε καὶ πάσας, ἵστορας ποιεύμενος, ἐπιτελέα ποιήσειν κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν ὅρκον τόνδε καὶ ξυγγραφὴν τήνδε.

Ἡγήσασθαι μὲν τὸν διδάξαντά με τὴν τέχνην ταύτην ἴσα γενέτῃσιν ἐμοῖσι, καὶ βίου κοινώσασθαι, καὶ χρεῶν χρηίζοντι μετάδοσιν ποιήσασθαι, καὶ γένος τὸ ἐξ ωὐτέου ἀδελφοῖς ἴσον ἐπικρινέειν ἄῤῥεσι, καὶ διδάξειν τὴν τέχνην ταύτην, ἢν χρηίζωσι μανθάνειν, ἄνευ μισθοῦ καὶ ξυγγραφῆς, παραγγελίης τε καὶ ἀκροήσιος καὶ τῆς λοιπῆς ἁπάσης μαθήσιος μετάδοσιν ποιήσασθαι υἱοῖσί τε ἐμοῖσι, καὶ τοῖσι τοῦ ἐμὲ διδάξαντος, καὶ μαθηταῖσι συγγεγραμμένοισί τε καὶ ὡρκισμένοις νόμῳ ἰητρικῷ, ἄλλῳ δὲ οὐδενί.

Διαιτήμασί τε χρήσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων κατὰ δύναμιν καὶ κρίσιν ἐμὴν, ἐπὶ δηλήσει δὲ καὶ ἀδικίῃ εἴρξειν.

Οὐ δώσω δὲ οὐδὲ φάρμακον οὐδενὶ αἰτηθεὶς θανάσιμον, οὐδὲ ὑφηγήσομαι ξυμβουλίην τοιήνδε. Ὁμοίως δὲ οὐδὲ γυναικὶ πεσσὸν φθόριον δώσω. Ἁγνῶς δὲ καὶ ὁσίως διατηρήσω βίον τὸν ἐμὸν καὶ τέχνην τὴν ἐμήν.

Οὐ τεμέω δὲ οὐδὲ μὴν λιθιῶντας, ἐκχωρήσω δὲ ἐργάτῃσιν ἀνδράσι πρήξιος τῆσδε.

Ἐς οἰκίας δὲ ὁκόσας ἂν ἐσίω, ἐσελεύσομαι ἐπ' ὠφελείῃ καμνόντων, ἐκτὸς ἐὼν πάσης ἀδικίης ἑκουσίης καὶ φθορίης, τῆς τε ἄλλης καὶ ἀφροδισίων ἔργων ἐπί τε γυναικείων σωμάτων καὶ ἀνδρῴων, ἐλευθέρων τε καὶ δούλων.

Ἃ δ' ἂν ἐν θεραπείῃ ἢ ἴδω, ἢ ἀκούσω, ἢ καὶ ἄνευ θεραπηίης κατὰ βίον ἀνθρώπων, ἃ μὴ χρή ποτε ἐκλαλέεσθαι ἔξω, σιγήσομαι, ἄῤῥητα ἡγεύμενος εἶναι τὰ τοιαῦτα.

Ὅρκον μὲν οὖν μοι τόνδε ἐπιτελέα ποιέοντι, καὶ μὴ ξυγχέοντι, εἴη ἐπαύρασθαι καὶ βίου καὶ τέχνης δοξαζομένῳ παρὰ πᾶσιν ἀνθρώποις ἐς τὸν αἰεὶ χρόνον. παραβαίνοντι δὲ καὶ ἐπιορκοῦντι, τἀναντία τουτέων.

*Επεξηγηματικη αποδοση στα νέα ελληνικά.

ΠΡΟΤΑΣΗ 1
Επικαλουμαι, καταρχην την ιατρική δύναμη του Θεού <<Απολλωνα>> και ακολουθως τις θεραπευτικες δυνάμεις του Ασκληπιου, της Υγειας και της Πανακειας, τον κάθε Θεό ξεχωριστά και ολους μαζί.

Αυτους που είναι ειδημονες στα θέματα των νομων και της δικαιοσυνης, τους ζητώ να παραχωρισουν και σε εμένα αυτες τις θειες ιδιότητες, έτσι που να επιτελεσω και εγώ τις διεργασιες εκεινες που θα με τελοιοποιησουν σαν άνθρωπο, προκειμενου να φτάσω να διαθετω τόσο την σωματικη ρωμη όσο και την ικανότητα της ορθης και δικαιης κρισης, κάτι για το οποίο δεσμευομαι με αυτον τον ορκο ότι αποτελεί υποχρεώση μου.

ΠΡΟΤΑΣΗ 2
Η αποστολή μου είναι να αποτελεσω το πρότυπο, ως προς την διαδικασια εφαρμογής της δικαιοσυνης, στα νέα παιδιά που γεννιουνται, τα οποία θα έχω υπο την εποπτεία μου, για να τους την μεταδωσω, ακριβώς όπως την διδαχθηκα από τους μεγάλους Φιλόσοφους.

Ο στόχος μου πρέπει να είναι, τα παιδιά αυτά να φτάσουν από μόνα τους στο σημείο να δηλωσουν ότι αυτή θα είναι η αρχή που θα ακολουθησουμε ενωμενοι σε ολόκληρη την διάρκεια της ζωής τους.

Επιπλέον ότι το καθήκον τους, θα είναι η κοινή συνεισφορα των υπηρεσιων τους προς όποιον έχει ανάγκη.

Αυτά τα νέα παιδιά που θα ζήσουν μεταξύ τους αδελφωμενα, σύμφωνα με την διδασκαλία του <<Απολλωνα>>,

μπορούν να αποκτησουν τελικά μια ισχυρη κριτική σκέψη ως προς την έννοια του δικαιου και να γνωστοποιησουν και στους άλλους, ότι ο τρόπος εφαρμογής της δικαιοσυνης, τον όποιον ευχομαι να εφαρμοσουν στην πράξη, είναι να ακολουθησουν έναν τρόπο ζωής, σύμφωνα με τον οποίο θα μάθουν να μην καταγραφουν τις υπηρεσιες τους, αλλά ούτε και να περιμενουν κάποια ανταμοιβη από αυτες.

Αυτή είναι η βασικοτερη οδηγία για την ζωή μας, την οποία πρέπει να την ακούσουν πολύ προσεκτικά όλοι οι σημερινοι ασθενεις, αλλά και όλοι ανεξαιρετως οι υπόλοιποι ανθρώποι, διότι αυτος είναι ο τρόπος ζωής που πρέπει να μεταδωσει ο ένας στον άλλον, όπως συμβαίνει με εμενα και αυτά τα νέα παιδιά.

Βάσει αυτης της διδασκαλίας που ακολουθούμε τόσο εγώ, όσο και οι μαθητές μου, συνομολογουμε ότι δεσμευομαστε με ορκο να την εφαρμοσουμε, διότι αυτος είναι ο ένας και μοναδικός νόμος της Ιατρικης και δεν υπάρχει τίποτα άλλο πιο σημαντικό.

ΠΡΟΤΑΣΗ 3
Προκειμενου λοιπόν να ωφελησω τους ανθρώπους που θα έχω υπο την εποπτεία μου, θα πρέπει να ακολουθησουν έναν ιδιαίτερο τρόπο αντιμετωπισης των προβλημάτων της ζωής που θα βασίζεται στους χρησμους του <<Απολλωνα>> με τους οποίους θα έχω την δύναμη να μπορώ να τους συμβουλευω σύμφωνα με την δική μου κρίση.

Έτσι που τελικά οι ανθρώποι αυτοι, να σταματησουν να δηλητηριαζουν τον τρόπο της σκέψης τους, έχοντας την πεποιθηση ότι αδικουνται από την κοινωνία, με αποτέλεσμα να κλεινονται μέσα στον εαυτό τους.

ΠΡΟΤΑΣΗ 4
Κανέναν από αυτους τους ανθρώπους, που δηλώνει ακόμα και ότι θέλει να πεθάνει, δεν θα προσπαθήσω να τον παρηγορησω δινοντας του κάποιο φάρμακο, αλλά ούτε και θα του υποδειξω εγώ, ποια πιστεύω ότι είναι η καλύτερη αποφαση που θα μπορούσε να πάρει.

ΠΡΟΤΑΣΗ 5
Κατά παρόμοιο τρόπο, δεν θα επιτρέψω σε καμιά γυναίκα να αφησει την ζωή της να φυγει μέσα από τα χέρια της, με το να γίνει το πιονι κάποιου άλλου ανθρώπου, που θα την μεταχειριζεται σαν παιχνίδι.

ΠΡΟΤΑΣΗ 6
Ως προς τον προσωπικό μου βιο, όχι μονο θα τον διατηρισω σε καλή κατάσταση, αλλά θα διαγω έναν αγνο τρόπο ζωής, χωρίς κακία και υστεροβουλια, που θα μου επιτρεπει να παραμενω αφοσιωμενος και με ευλαβεια κοντά στον Θεό, ώστε με τον ίδιο σεβασμό να εξασκω την τέχνη μου, επιδιωκοντας το αρτιοτερο αποτέλεσμα.

ΠΡΟΤΑΣΗ 7
Δεν θα προβω ποτε στην διαδικασία της εγχειρησης όταν υπάρχουν άλλες εναλλακτικες λύσεις, όπως συμβαίνει με την αντιμετωπιση των λιθιασεων.

Σε αυτήν την περιπτωση, θα μεταβιβασω το δικαίωμα της θεραπειας στις ειδικές <<νοσοκομες>> που θα αναλαβουν τους ασθενεις που έχουν την ανδρεια να λειτουργησουν μέσω των δικών τους πραξεων.

ΠΡΟΤΑΣΗ 8
Σε όσες οικιες και αν εισελθω, ο αποκλειστικος σκοπός μου θα πρέπει να είναι να καταφέρω να ωφελησω τους ανθρώπους που χρειάζονται την φροντίδα μου.

Για αυτον το λόγο, θα πρέπει να αφήνω έξω από την οικια τους, κάθε δική μου πιθανη διάθεση διακρισης ως προς την ταυτότητα του ασθενή, και ποτε δεν θα επιχειρησω να του προξενησω κάποια βλαβη με την θεληση μου, που δεν θα απτεται της δικαιοσυνης.

Σαν ο οικος αυτος να αποτελεί Ναο τελεσης των Αφροδισιων Μυστηριων, θα λειτουργώ με τις δυνάμεις της Ουρανιας Αφροδιτης έτσι που ολες οι πράξεις μου απέναντι στα σώματα των ασθενων να προσεγγιζονται με Φιλοσοφικο Έρωτα, ειται πρόκειται για γυναίκες ειται προκειται για ανδρες, είτε προκειται για ελεύθερους ειται προκειται για δουλους.

ΠΡΟΤΑΣΗ 9
Αυτά τα οποία θα δω η θα ακούσω, τόσο κατά την διαδικασία μιας θεραπειας όσο και σε οποιαδηποτε άλλη στιγμή εκτός θεραπειας, σχετικά με αναρμοστες πράξεις που κάνουν οι ανθρώποι στην ζωή τους, είναι ανάγκη τίποτα από αυτά να μην τα διαδωσω πότε στον έξω κόσμο.

Δεν θα μιλήσω πότε για αυτά σε κανέναν, όπως αρμοζει στην Πυθαγορεια πρακτική της σιγης, διότι οι αποκαλυψεις αυτες είναι απορρητες και ο μόνος που δικαιουται να τις κρίνει είναι ο Θεός.

ΠΡΟΤΑΣΗ 10
Αν τηρησω λοιπόν τις δεσμευσεις για τις οποίες ορκιστικα, το αποτελεσμα θα είναι οι πράξεις μου αυτες να με οδηγησουν στην τελειοτητα, διότι θα μπορω πλέον να διακρινω την αλήθεια χωρίς καμμια συγχυση, έτσι που να μπορώ να απολαμβάνω τελικά τόσο τον βιο μου όσο και την τέχνη μου, διότι θα συμβαλω στην δημιουργια ενός καλύτερου κόσμου, που θα αφορά την εξέλιξη ολοκληρου του ανθρώπινου γενούς, το οποίο θα μπορεί πλέον να εισελθει στην αιωνιοτητα, δηλαδή να καταστει Αθανατο.

ΠΡΟΤΑΣΗ 11
Αν όμως αθετησω και καταπατησω τον ορκο μου, να επελθει το αντίθετο αποτέλεσμα ολων αυτων, δηλαδή να μην καταφέρω να εξελιχθω, αφού δεν θα έχω λειτουργησει σαν Ιατρος.

ΕΥΓΝΩΜΟΝΩ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΙ
ΤΙΜΩ ,ΤΗΡΩ ΚΑΙ ΠΡΑΤΤΩ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου