Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

«Ορμονικά έξυπνη διατροφή» για εύκολο αδυνάτισμα....!!!!!

Το ''κλειδί'' είναι τελειώνοντας τα γεύματα μας να προσφέρουμε λίγη ποσότητα γλυκόζης στο αίμα, διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά, οπότε το σώμα να παίρνει την ορμονική ειδοποίηση και να αλλάζει καύσιμο.

Οι γιορτές πέρασαν και τώρα μια μεγάλη μερίδα του πληθυσμού μπαίνει στον αγώνα απώλειας των περιττών κιλών που «εισέπραξε» ως μπόνους εορτών λόγω των πολλών εορταστικών δείπνων, των πολλών γλυκών που προσφέρονται αφειδώς τέτοιες μέρες, αλλά και της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Υπάρχει όμως εύκολος και έξυπνος τρόπος να χάσουμε κιλά χωρίς να μπούμε σε εξαντλητικές δίαιτες, τις οποίες τις περισσότερες φορές αδυνατούμε να ακολουθήσουμε μέχρι τέλος;

Σύμφωνα με τη Δρ. Νικολέτα Κοΐνη (Ιατρός Αντιγηραντικής, Λειτουργικής, Προληπτικής και Αναγεννητικής Ιατρικής), η συσσώρευση όσο και η καύση σωματικού λίπους, δηλαδή ο μεταβολισμός της ενέργειας, είναι μια καθαρά ορμονική υπόθεση.

Ως εκ τούτου, ο ανθρώπινος οργανισμός, χρειάζεται ένα καύσιμο, όπως είναι η γλυκόζη ή το λίπος για να λειτουργήσει. Όμως, όσο καίει γλυκόζη, δεν καίει λίπος, ούτε αυτό που λαμβάνει μέσω της τροφής, ούτε αυτό που έχει συσσωρεύσει στο σώμα. 

Για παράδειγμα, όσο με τα γεύματα προσφέρουμε ικανή ποσότητα γλυκόζης στο αίμα, αυτό που οι γιατροί αποκαλούν γλυκαιμικά φορτία, τότε, ακόμα κι αν μειώσουμε τις ποσότητες τροφής, ελαττώσουμε τις θερμίδες και τα λιπαρά, παραλείψουμε γεύματα, στερηθούμε ή κάνουμε εντατικά γυμναστική, το σώμα μας δεν θα λάβει ποτέ το ορμονικό ''σήμα'' να αλλάξει καύσιμο. Θα καίει σταθερά αυτό που του δίνουμε, γλυκόζη.

Η ορμονικά έξυπνη διατροφή βοηθά την υγιή απώλεια βάρους χωρίς στερήσεις

Σύμφωνα με τη Δρα Κοΐνη, η ορμονικά έξυπνη διατροφή είναι ένας τρόπος διατροφής που προλαμβάνει ή θεραπεύει χρόνιες καταστάσεις, όπως ο διαβήτης, η υπέρταση, η κατάθλιψη, οι καρδιακές αρρυθμίες και η χρόνια εσωτερική φλεγμονή. Ουσιαστικά, αλλάζουμε το ''καύσιμο'' που καίει ο οργανισμός μας και αντί για γλυκόζη, με την ορμονικά έξυπνη διατροφή καίμε λίπος.

Το ''κλειδί'' είναι τελειώνοντας τα γεύματα μας να προσφέρουμε λίγη ποσότητα γλυκόζης στο αίμα, διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σταθερά, οπότε το σώμα να παίρνει την ορμονική ειδοποίηση και να αλλάζει καύσιμο.

«Όταν σταματάμε να του δίνουμε σάκχαρο, στρέφεται προς το άλλο του καύσιμο, το λίπος, και έτσι κινητοποιεί την καύση λίπους. Όταν καίμε λίπος ως κύριο καύσιμο, καίμε το λίπος της τροφής μας ατελώς (όχι πλήρως, δηλαδή κάθε γραμμάριο λίπους προσφέρει τελικά πολύ λιγότερες θερμίδες από τις 9 που περιέχει) και έτσι τρέφονται ο εγκέφαλος, η καρδιά, οι νεφροί και τα άλλα μας ζωτικά όργανα, ενώ αισθανόμαστε μεγαλύτερη ευεξία και ζωτικότητα. 

Ταυτόχρονα, όμως, καίμε και το λίπος που έχουμε στο σώμα, και μάλιστα πρώτο ''φεύγει'' το περικοιλιακό. Επίσης, αρχίζει να ανακατανέμεται πιο ομοιόμορφα στο σώμα το υπόλοιπο λίπος. Το σπουδαιότερο όμως είναι πως επανερχόμαστε στην υγεία» διευκρινίζει.

Πώς «γυρίζουμε» τον κυτταρικό διακόπτη του λίπους
Το κλειδί είναι η ορμόνη που λέγεται ινσουλίνη. Τα επίπεδα της ανεβαίνουν όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα αυξάνονται. Όσο περισσότερους υδατάνθρακες τρώμε, τόσο υψηλότερα και γρηγορότερα ανεβαίνει το σάκχαρο του αίματος. Όταν όμως ο οργανισμός έχει αποθέματα γλυκόζης, η ινσουλίνη βάζει μπρος τη διαδικασία αύξησης τόσο των μυών-οστών όσο και του λίπους. 

Πρακτικά, λοιπόν, το πρόβλημα δημιουργείται όταν τρώμε περισσότερους υδατάνθρακες από όσους μπορούμε να κάψουμε άμεσα - και τα αποθέματα γλυκόζης είναι πλήρη - με αποτέλεσμα το σώμα να έχει μόνο μία επιλογή : Να αρχίσει να μετατρέπει την περίσσεια γλυκόζης από όλους αυτούς τους υδατάνθρακες σε λίπος.

Η γλυκόζη, όπως τονίζει η Δρ Κοΐνη, σε αυτή την περίπτωση εκτρέπεται μακριά από τα μυϊκά κύτταρα και κατευθύνεται προς τα λιποκύτταρα κάνοντας επιμερισμό των θρεπτικών στοιχείων, κάτι που δεν θέλουμε, γιατί όταν τα αποθέματα γλυκόζης έχουν εξαντλήσει τη μέγιστη χωρητικότητα, η ινσουλίνη μπορεί μεν να βοηθά να χτιστούν μυς - εφόσον της παρέχουμε τα κατάλληλα θρεπτικά στοιχεία και την κατάλληλη μορφή άσκησης - αλλά αποφέρει και περισσότερο λίπος.

Όταν όμως, κρατάμε χαμηλά τα επίπεδα γλυκόζης στον οργανισμό μας, τότε αλλάζει και η απόκριση του σώματος στην ινσουλίνη. Η ινσουλίνη εξακολουθεί να σηματοδοτεί στο σώμα το χτίσιμο μυών - υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, πάντα - αλλά δεν μπλοκάρει πια την ικανότητα να καίει λίπος. 

Έτσι, απορροφά στους μυς όσους υδατάνθρακες τρώμε, για να αποθηκευτούν ως γλυκόζη. Αυτό έχει ως συνέπεια το σώμα να στρέφεται στο λίπος - όπως σε εκείνο που έχει μαζευτεί στην κοιλιά-  ως την κύρια πηγή καυσίμου για να λειτουργήσει. 

Έτσι, τα μυϊκά-οστικά κύτταρα βρίσκονται σε κατάσταση αύξησης, αλλά τα λιποκύτταρα βρίσκονται σε κατάσταση αποδόμησης. Κι αυτό σημαίνει ότι έχουμε φτιάξει πλέον το ιδανικό εσωτερικό περιβάλλον για την αναμόρφωση του σώματός μας, επιτρέποντας του να καίει λίπος, ενώ χτίζουμε μυς και οστά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου