Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

Βάζω τους στόχους μου σε τάξη...!!!!

Το κλειδί δεν είναι να βάλουμε προτεραιότητες στο πρόγραμμά μας,αλλά να προγραμματίζουμε σωστά τις προτεραιότητές μας     Stephen Kovey

Επειδή στη ζωή δεν κάνουμε μόνο ένα πράγμα κάθε χρονική στιγμή, ας δούμε πως μπορούμε να προγραμματίζουμε και να επιτυγχάνουμε πολλούς στόχους μαζί (επαγγελματικούς, οικογενειακούς, προσωπικούς, …)

Εμένα, το αγαπημένο μου εργαλείο γι αυτή την εργασία, είναι οι αρχές του Dragon Dreaming

Οργάνωση – Σχεδιασμός (Plan)
Δράση (Do)
Αναστοχασμός – Εορτασμός (Review and Celebrate)

Τα σημαντικά
Φτιάχνουμε μια λίστα με τι είναι απαραίτητο και σημαντικό για εμάς για αυτή την περίοδο.

Καταγράφουμε τις εργασίες που θέλουμε να εστιάσουμε (επαγγελματικές, οικογενειακές, προσωπικές, κοινωνικές), γιατί σε κάθε περίοδο της ζωής μας αλλάζουν οι ανάγκες και το ποσό χρόνου που πρέπει να αφιερώνουμε σε κάθε τομέα της ζωής μας.

Την λίστα καταρχήν την γράφουμε με ελεύθερη ροή (όπως μας έρχονται) και μετά αφιερώνουμε λίγο χρόνο να δούμε τις εργασίες που γράψαμε, να τις αξιολογήσουμε και να τις ιεραρχήσουμε από την πλέον σημαντική έως τον λιγότερο σημαντική.

Τα ευχάριστα
Αφού ολοκληρώσουμε με τα σημαντικά και απαραίτητα, φτιάχνουμε μια δεύτερη λίστα και συμπεριλαμβάνουμε αυτά που μας αρέσουν.

Αυτά που δεν είναι επείγοντα ή σημαντικά, αλλά μας ευχαριστούν και μας αποσυμπιέζουν (τα χόμπυ μας, κοινωνικές συναναστροφές, …)

Είναι σημαντικό να τα βάλουμε και αυτά στο στρατηγικό πλάνο μας, ώστε να τα βλέπουμε και να εξασφαλίσουμε ότι θα τα κάνουμε.

Αυτές οι ευχάριστες ασχολίες θα μας δώσουν ενέργεια, δημιουργικότητα, καλή διάθεση και θα μας στηρίξουν να πετύχουμε τους απαραίτητους στόχους.

Και αυτά τα γράφουμε στην αρχή με ελεύθερη ροή και μετά τα ιεραρχούμε, από το σημαντικότερο έως το λιγότερο σημαντικό

Ο χαμένος χρόνος
Εφόσον έχουμε καταγράψει τα απαραίτητα και σημαντικά και τα ευχάριστα, το επόμενο σημαντικό βήμα είναι σκεφθούμε την τρέχουσα καθημερινότητά μας και να σκεφθούμε (και να γράψουμε στο χαρτί) με τι ασχολούμαστε μέσα στη μέρα, ώστε να συνειδητοποιήσουμε που πραγματικά πηγαίνει ο ημερήσιος χρόνος μας.

Στην αρχή μπορούμε να γράψουμε για μια βδομάδα, σχολαστικά τι κάναμε μέσα στη κάθε μέρα.

Το διαβάζουμε και προσπαθούμε να εντοπίσουμε ασχολίες που κάνουμε μηχανικά ή από συνήθεια ή όταν θέλουμε να αποφύγουμε κάτι άλλο. Ή ασχολίες που δεν είναι δικές μας.

Παραδείγματα ; Ώρες στο Internet και τα Social Media, πόσες φορές πλένουμε τα πιάτα τη μέρα, πόσες ώρες τηλεόρασης βλέπουμε, πόσο μιλάμε με φίλους μας και κουτσομπολεύουμε, αν τα παιδιά μας έκαναν τις εργασίες τους, …

Καταγράφουμε όλες αυτές τις ασχολίες σε μια λίστα και δίπλα γράφουμε τον στόχο που θα βάλουμε για κάθε τέτοια ασχολία: Να την περιορίσουμε, να την σταματήσουμε ή να την μεταβιβάσουμε σε αυτόν που ανήκει.

Μηνιαίο πλάνο
Είμαστε έτοιμοι λοιπόν να φτιάξουμε το μηνιαίο πλάνο μας!

Σε ένα ημερολόγιο καταγράφουμε πρώτα τις μέρες και ώρες που θα ασχοληθούμε για την επίτευξη των στόχων της πρώτης λίστας.

Μετά, προσθέτουμε τις μέρες και τις ώρες για την επίτευξη των στόχων της δεύτερης λίστας.

Τηρούμε το πλάνο μας με ισχυρή πρόθεση και συνέπεια για ένα μήνα.

Χρήσιμες διευκρινίσεις !
Όταν γράφουμε τα θέματα με ελεύθερη ροή, μπορούμε να γράφουμε θέματα και για τις τρεις λίστες και μετά να τα μεταφέρουμε το καθένα στη σχετική του λίστα.

Στα απαραίτητα και σημαντικά μπαίνει οτιδήποτε είναι ουσιώδες για την σωματική και πνευματική μας υγεία. Π.χ περπάτημα/άσκηση μισή ώρα τη μέρα. Αν θέλω να κάνω και άλλη γυμναστική, για την περαιτέρω ξεκούραση μου, πάει στα ευχάριστα.

Δεν γεμίζουμε όλες τις μέρες και ώρες με τα θέματα της πρώτης και δεύτερης λίστας και μετά δεν έχουμε χρόνο για τις καθημερινές ασχολίες και εργασίες μας ή για εμβόλιμα θέματα.
Εξετάζουμε αν τα θέματα που γράψαμε στην πρώτη και την δεύτερη λίστα χωράνε στο πρόγραμμά μας, χωρίς να ασφυκτιούμε, αλλιώς κάνουμε τις ανάλογες διορθώσεις (μετάθεση στον επόμενο μήνα, λιγότερες ώρες, εξετάζουμε πάλι ότι όντως χρειάζονται όλα , …)

Αξιολόγηση και επαναπρογραμματισμός
Μετά τον πρώτο μήνα, ελέγχουμε και αξιολογούμε το πλάνο μας.

Το ακολουθήσαμε;
Αν όχι, τι έφταιξε ;

Τι χρειάζεται βελτίωση; Το πλάνο ή η εφαρμογή του ;

Πετύχαμε το ξεκαθάρισμα ή ακόμα αφιερώνουμε χρόνο σε δραστηριότητες που αποσπούν την προσοχή μας και δεν ανήκουν στην πρώτη ή την δεύτερη λίστα ;

Είναι καλό το πλάνο ή μπορούμε να το βελτιώσουμε και άλλο ;

Κάποιες βοηθητικές και ενδυναμωτικές ερωτήσεις που μπορούμε να θέσουμε στον εαυτό μας ή την ομάδα μας, είναι:

Τι κατάφερα/καταφέραμε αυτό το διάστημα ;

Τι δεν πέτυχα/δεν πετύχαμε ;

Τι έμαθα/μάθαμε ; (συνειδητοποιήσεις, δεξιότητες, …)

Για ποιο πράγμα είμαι περήφανος/η/οι ; (για επιβράβευση και αύξηση αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης)

Αν έχεις επιχείρηση και θέλεις να οργανώσεις τους πολλούς στόχους της ,δες την προσφορά Βασικής Εκπαίδευσης Επιχειρείν, που ισχύει έως τις 23 Δεκεμβρίου 2021




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου