Ο χώρος και ο χρόνος της γέννησής του σίγουρα δεν ήταν τυχαίος. Το περιβάλλον μιας νότιας, μικρής, μεσοαμερικάνικης πόλης τον βοήθησε ν' αποφύγει το έντονο κι αποπνιχτικό ενδιαφέρον του κοινού που θα είχε ν' αντιμετωπίσει αν ζούσε σε κάποια μητρόπολη.
Στην εποχή του υπήρχε μια καλή επικοινωνία, ευτυχώς όμως δεν είχαν εμφανιστεί ακόμα τα σημερινά μέσα μαζικής ενημέρωσης τα οποία συχνά δημιουργούν ακαριαία φήμη και δημοσιότητα. Έτσι η ψυχική ικανότητα του Έντγκαρ Κέυση μπόρεσε ν’ ανθίσει, ν’ αναπτυχθεί και να προσαρμοστεί σταδιακά στην επαφή με τον κόσμο και στο σκεπτικισμό.
Από την άλλη μεριά, όμως, το ξεχωριστό ταλέντο του είχε τεκμηριωθεί σ’ αρκετό βαθμό ώστε να μην πέσει στην αφάνεια και να χαθούν οι υπαγορεύσεις του για τις επερχόμενες γενιές.
Το ψυχικό υλικό που καταγράφηκε και δόθηκε από τον Έντγκαρ Κέυση αποτελεί το μεγαλύτερο όγκο τέτοιων πληροφοριών που συσσωρεύτηκε ποτέ. Καλύπτει ουσιαστικά κάθε θέμα που μπορεί να φανταστεί κανείς, και από τα πρώτα χρόνια δοκιμάστηκε και αποδείχτηκε ότι είναι ακριβές στον τομέα της υγείας και της ιατρικής.
Ο Έντγκαρ Κέυση γεννήθηκε κοντά στο Χόπκινσβιλ του δυτικού Κεντάκυ, στις 18 Μαρτίου 1877. Η οικογένεια Κέυση κατοικούσε σ’ αυτή την περιοχή εδώ και δύο γενιές, και όλοι τους σέβονταν σαν μετρημένους και εργατικούς αγρότες.
Ο Έντγκαρ σταμάτησε το σχολείο στην ογδόη δημοτικού, αλλά η δίψα του για γνώση τον τροφοδοτούσε σ’ όλη του τη ζωή μ’ εμπειρίες μάθησης. Μια μέρα, ενώ διάβαζε για το σχολείο, ανακάλυψε ότι αν κοιμόταν πάνω σ’ ένα βιβλίο μπορούσε να μάθει το περιεχόμενό του λέξη προς λέξη.
Αυτή η εμπειρία, καθώς και μια άλλη στην οποία του παρουσιάστηκε ένα αγγελικό πλάσμα σημάδεψαν την αρχή του ψυχικού του προσανατολισμού. Ο νεαρός Έντγκαρ ζήτησε από τον “άγγελο” να του δώσει δύναμη για να βοηθά στη θεραπεία των άλλων. Και ήταν ένα αίτημα που σίγουρα εκπληρώθηκε σε κατοπινά χρόνια.
Η πρώτη δουλειά που έκανε ο Έντγκαρ ήταν εμπορική, γρήγορα όμως έδειξε ταλέντο στη φωτογραφία κι άρχισε ν’ ασχολείται μ’ αυτό το επάγγελμα στο οποίο ήταν αρκετά πετυχημένος στο Κεντάκυ και στην Αλαμπάμα. Εκείνα τα πρώτα χρόνια παντρεύτηκε τη Γετρούδη Έβανς, μια όμορφη νέα από το Χόπκινσβιλ. Έμειναν παντρεμένοι σ’ όλη τους τη ζωή κι έκαναν δυο αγόρια, τον Χιου Λυν και τον Έντγκαρ Έβανς.
Η Γετρούδη στάθηκε μια πολύτιμη βοηθός του Έντγκαρ, και του πρόσφερε μεγάλη συμπαράσταση στη ζωή του και στην ψυχική του δουλειά.
Όταν ο Έντγκαρ ζούσε ακόμη στ Χόπκινσβιλ, σε ηλικία 24 ετών, παρουσίασε ένα πρόβλημα στο λαιμό μ’ αποτέλεσμα να μην μπορεί να μιλήσει. Ένας περιοδεύων υπνωτιστής τον κοίμισε και ο Έντγκαρ – ενώ βρισκόταν σε ύπνωση – διέγνωσε το ίδιο του το πρόβλημα και έδωσε οδηγίες για τη θεραπεία του. Η αγωγή είχε αποτέλεσμα κι άρχισε να μιλά και πάλι.
Γρήγορα διαπιστώθηκε, ότι ο Έντγκαρ, με τη βοήθεια της ύπνωσης, μπορούσε να διαγνώσει και τις αρρώστιες άλλων ανθρώπων και να δώσει συμβουλές για τη θεραπεία τους. Συχνά η αγωγή που σύστηνε ήταν αντισυμβατική και γινόταν αντικείμενο χλευασμού από τους παραδοσιακούς γιατρούς, ήταν όμως αποτελεσματική ακόμη και σε περιπτώσεις που άλλοι θεωρούσαν αθεράπευτες.
Ο Κέυση γνώρισε για πρώτη φορά τη δημοσιότητα σε πανεθνικό επίπεδο όταν ο δρ Γουέσλεϋ Χ. Κέτσαμ, ένας ντόπιος γιατρός που συνεργαζόταν μαζί του, παρουσίασε μια ανακοίνωση σ’ ένα ιατρικό συνέδριο για την παράξενη ικανότητα του Έντγκαρ.
Στις 9 Οκτωβρίου του 1910 δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στους Νιου Γιόρκ Τάιμς πάνω στην ανακοίνωση του Κέτσαμ, το οποίο έφερε ένα κύμα δημοσιότητας για τον Κέυση και αρκετά γράμματα από αρρώστους που ζητούσαν τη βοήθειά του.
Κάποια στιγμή η συνεργασία του με το δρα Κέτσαμ έληξε και ο Έντγκαρ, που τώρα ζούσε στη Σέλμα της Αλαμπάμα, προσέλαβε μια ντόπια στενογράφο, την Γκλάντυς Ντέιβις, για να καταγράφει τις ψυχικές του υπαγορεύσεις. Έτσι άρχισε τ’ αξιοθαύμαστο επίτευγμα της Ντέιβις που κατέγραψε πάνω από 14.000 υπαγορεύσεις.
Από την αρχή σχεδόν καθιερώθηκε μια συγκεκριμένη ρουτίνα για τις υπαγορεύσεις. Ο Κέυση ξάπλωνε σ’ ένα καναπέ ή ένα κρεβάτι; μόλις ένιωθε χαλαρωμένος, κάποιος βοηθός του έδινε ορισμένες υποβολές και έπεφτε σε βαθύ ύπνο.
Μετά ο βοηθός διάβαζε ένα προετοιμασμένο κείμενο με το οποίο ζητούσε πνευματική καθοδήγηση, πριν θέσει τις ερωτήσεις τις οποίες ήθελαν να απαντηθούν. Τότε ο Κέυση έδινε απαντήσεις ενώ βρισκόταν σε βαθύ ύπνο, και η φωνή του ήταν λίγο διαφορετική από τη φυσιολογική του.
Η ψυχική καριέρα του Κέυση πήρε μια νέα κι απροσδόκητη στροφή στο Ντέιτον του Οχάιο, το 1923, όταν άρχισε να μιλά γι’ άλλα θέματα, πέρα από εκείνα των σωματικών παθήσεων. Άρχισε να δίνει πληροφορίες για φιλοσοφικά θέματα όπως είναι το νόημα της ζωής, η προέλευση του ανθρώπου και η σχέση της ανθρωπότητας με το Θεό.
Σ’ αυτές τις υπαγορεύσεις, η ανθρωπότητα απεικονίστηκε σαν μια δημιουργία και έκφραση του Θεού σ’ αυτό τον υλικό κόσμο, που είναι ένα αποτέλεσμα της επιλογής του ανθρώπου και του γεγονότος ότι έχει ξεχάσει τη θεϊκή του πηγή. Η επιστροφή στο Θεό μπορεί να επιτευκτεί μέσα από μια σειρά ζωών και εμπειριών μάθησης.
Ο Κέυση είχε παρουσιάσει ένα θέμα -τη μετενσάρκωση- που έδειχνε να βρίσκεται έξω από τα πλαίσια της παραδοσιακής προτεσταντικής θρησκευτικής ανατροφής.
Από την αρχή ακόμη ο Έντγκαρ Κέυση ήταν επιφυλακτικός σχετικά με τις ψυχικές πληροφορίες που έδινε, όταν έμπαινε στην υπνωτική κατάσταση, και είχε υποσχεθεί να σταματήσει για πάντα αν κάποιος πάθαινε οτιδήποτε σαν αποτέλεσμα των υπαγορεύσεων.
Αυτό δεν έγινε ποτέ και τελικά αποδέχτηκε την εγκυρότητα των πληροφοριών, ακόμη κι εκείνων που αφορούσαν προηγούμενες ζωές. Ακολούθησε μάλιστα και την ψυχική συμβουλή που του δόθηκε, να μεταφέρει την οικογένεια και τη δουλειά του στο Βιρτζίνια Μπητς της Βιρτζίνια, που όταν έφτασε εκεί το 1925 ήταν ένα μικρό ψαράδικο χωριό. Εδώ έζησε όλη την υπόλοιπη ζωή του και έβαλε τα θεμέλια ενός οργανισμού που θα συνέχιζε το έργο του.
Σήμερα στο Βιρτζίνια Μπητς, ο Σύνδεσμος Έρευνας και Διαφώτισης (ΣΕΔ ή A.R.E.), με περισσότερα από 50.000 μέλη σ’ όλο τον κόσμο, συνεχίζει τη δουλειά που άρχισε ο Έντγκαρ Κέυση. Αυτός ο σύνδεσμος που στηρίζεται στο σύστημα των μελών, έχει επίσης τη βοήθεια του Ιδρύματος Έντγκαρ Κέυση και του Πανεπιστημίου Ατλάντικ.
Οι ψυχικές υπαγορεύσεις του Κέυση βρίσκονται σε μια μοναδική μεταφυσική βιβλιοθήκη, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 50.000 τόμους πάνω σε θέματα που έχουν σχέση με τις υπαγορεύσεις. Μέχρι τώρα έχουν γραφτεί περίπου 100 βιβλία που έχουν θέμα συγκεκριμένα τον Κέυση ή το έργο του, και οι έρευνες πάνω στις έννοιες που παρουσιάζουν οι υπαγορεύσεις του συνεχίζονται και διευρύνονται συνεχώς.
Το 1942 γράφτηκε η πρώτη βιογραφία του Έντγκαρ Κέυση από τον Τόμας Σούγκρου με τίτλο “Υπάρχει ένας Ποταμός”. Το 1967 ακολούθησε το βιβλίο “Ο Κοιμώμενος Προφήτης” του Τζες Στερν, που έγινε μπεστ σέλλερ.
Το υλικό των υπαγορεύσεων του Κέυση καλύπτει ένα ευρύ φάσμα από θέματα και ενδιαφέροντα. Εκτός από το υλικό που αφορά την υγεία και την ιατρική, οι υπαγορεύσεις περιλαμβάνουν πληροφορίες για θέματα όπως οι αρχαίοι πολιτισμοί, η προϊστορία, η αρχαιολογία, η θρησκεία, η φιλοσοφία, η ψυχολογία, η παραψυχολογία, ο διαλογισμός, τα όνειρα και οι γεωλογικές μεταβολές, καθώς και προφητείες για το μέλλον.
Ο Τζες Στερν, στη βιογραφία του, αποκάλεσε τον Έντγκαρ Κέυση “έναν από τους πιο αξιοθαύμαστους ψυχικούς όλων των εποχών”. Ο συγγραφέας και θεολόγος Ρίτσαρντ Ντράμοντ κατατάσσει τον Κέυση στο ίδιο επίπεδο με χριστιανούς πνευματικούς γίγαντες όπως ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης, ο Μαρτίνος Λούθηρος, ο Άγιος Ιωάννης του Σταυρού, η Θηρεσία της Άβιλα, ο Ιγνάτιος Λογιόλα, Ο Φραγκίσκος Ξάβιερ, ο Τζέικομπ Μπαίμε, ο Τζορτζ Φοξ, ο Τζον Γουέσλεϋ, και ο Ρούντολφ Στάινερ.
Ο Έντγκαρ Κέυση μας έχει δώσει υλικό που θεράπευσε χιλιάδες άτομα απ’ αρρώστιες και προβλήματα υγείας. Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι αυτές οι ψυχικές πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βρουν νέες κατευθύνσεις στον τρόπο που σκέφτονται τη ζωή τους και στον τρόπο που την αντιμετωπίζουν.
Η φιλοσοφία των υπαγορεύσεων τονίζει την ενότητα και την ταύτιση του Θεού και της ανθρωπότητας –και γενικότερα, του Θεού μ’ όλη την πλάση. Η υπηρεσία προς όλους τους ανθρώπους αποτελεί το ιδανικό της ανθρωπότητας, και το διαβατήριο για να ταξιδέψει κανείς στο δρόμο της επιστροφής προς τη θεϊκή κατάσταση–εκείνη την κατάσταση της τελειότητας και της ταύτισης του σκοπού μας και της θέλησής μας, με το σκοπό και τη θέληση του Θεού.
Δύο θέματα απαράμιλλης υπόσχεσης για τον άνθρωπο ξεχωρίζουν μέσα στις υπαγορεύσεις: Είμαστε παιδιά του Θεού, και η ζωή κάθε ψυχής είναι συνεχής και αιώνια.
Ενώ ο Κέυση βρισκόταν στην υπνωτική κατάσταση, τον ρώτησαν ποιος είναι ο λόγος που έχει αυτό το ασυνήθιστο ψυχικό ταλέντο. Η απάντηση που έδωσε αποτελεί μια υπόσχεση και για τους υπόλοιπους ανθρώπους:
Είναι ένα δώρο Εκείνου που έχει πει, “Αν τηρείτε το δρόμο μου θα σας αγαπώ, θα είμαι κοντά σας, και θα φέρω στη μνήμη σας όλα τα πράγματα από καταβολής κόσμου”. [2072-8]
Ένα ψυχικό ταλέντο που η ακρίβειά του έχει δοκιμαστεί και επαληθευτεί σε μερικούς τομείς στους οποίους αναφέρεται, πρέπει λογικά να έχει και κάποιο βαθμό ακρίβειας σ’ εκείνους τους τομείς που δεν μπορούν ν’ αποδειχτούν ή να καταρριφθούν.
Έτσι, ο Έντγκαρ Κέυση, του οποίου οι ψυχικές ιατρικές υπαγορεύσεις είχαν μια θαυμάσια αποτελεσματικότητα, πρέπει να μπορεί να μας δώσει και μια αρκετά ακριβή ψυχική εικόνα για τα γεγονότα του παρελθόντος και της προϊστορίας.
Όταν, για παράδειγμα, η ψυχική πηγή του μας λέει ότι ο Ιησούς έκανε ή είπε ορισμένα πράγματα, τα σχόλια αυτά αξίζουν κάποιου σεβασμού. Όταν οι λεπτομέρειες δεν έρχονται σ’ αντίθεση με τα όσα λέει η Αγία Γραφή και η ιστορία, αξίζουν ακόμη περισσότερης προσοχής, κι όταν βρίσκουμε αρχαία έγγραφα και ιστορικά γεγονότα που συμφωνούν με τις ψυχικές αποκαλύψεις του, τότε μπορούμε δικαιολογημένα ν’ αποδώσουμε σ’ αυτές τις πληροφορίες ένα σημαντικό βαθμό σεβασμού και εγκυρότητας.
Μερικοί μπορεί να ενοχληθούν με την ιδέα ότι χρησιμοποιούμε πληροφορίες από ένα ψυχικό άτομο, και ιδιαίτερα ένα άτομο που, ενώ βρίσκεται σε ύπνωση, δίνει πληροφορίες από άγνωστη πηγή.
Υπάρχουν στη Βίβλο επιταγές που στρέφονται ενάντια σ’ ορισμένες αποκρυφιστικές ή ψυχικές εφαρμογές, όμως τόσο η Παλαιά όσο και η Καινή Διαθήκη θα ήταν άδειες και χωρίς νόημα χωρίς τις ψυχικές εμπειρίες των χαρακτήρων τους.
Το πνευματικό νόημα της Αγίας Γραφής καταγράφεται από τα λόγια των προφητών και από τα μεταφυσικά κατορθώματα των αγίων της. Επομένως η προσεχτική διερεύνηση κι αξιολόγηση των ψυχικών πρακτικών και πληροφοριών είναι μια σωστή τακτική που πρέπει να ενθαρρυνθεί.
Αν εξετάσει κανείς τις σχεδόν αλληλοσυγκρουόμενες συμβουλές της Βίβλου σχετικά με τη χρήση των ψυχικών φαινομένων και των προφητειών, μπορεί να εντοπίσει ένα βάσιμο κανόνα ή κριτήριο. Πρώτον, οι ψυχικές πληροφορίες πρέπει να είναι ακριβείς και ν’ αντέχουν τη δοκιμασία της αλήθειας στη διάρκεια του χρόνου.
Δεύτερον, πρέπει να έχουν μια τέτοια φύση ώστε να κατευθύνουν τον άνθρωπο προς το Θεό και, από τη χριστιανική άποψη προς το Χριστό. Αν τα κριτήρια αυτά ικανοποιούνται, τότε, όπως λέει και ο απόστολος Παύλος, το ταλέντο της προφητείας, η ομιλία “σε γλώσσες” και τα παρόμοια είναι πραγματικά δώρα του Πνεύματος.
Οι οδηγίες που έδωσε ο Ιησούς για να ξεχωρίζει κανείς τον αληθινό προφήτη από τον απατεώνα είναι να εξετάζουμε τους καρπούς του, δηλαδή τα’ αποτελέσματα που προκύπτουν από τα έργα του.
Περισσότερες πληροφορίες για το τεράστιο αυτό έργο του Κέυση και για τη βιογραφία του μπορείτε να αντλήσετε από το βιβλίο, των εκδόσεων Βουλούκου, “Ο Μυστηριώδης Άνθρωπος των Θαυμάτων” μια μετάφραση από το αντίστοιχο βιβλίο του ARE press. Πολύ σύντομα δε θα εκδοθεί το βιβλίο “Υπάρχει Ένας Ποταμός”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου