Σάββατο 20 Ιουλίου 2013

6 συνήθειες που σε... χαντακώνουν επαγγελματικά....!!!

        
Αν νιώθεις ότι το «κλίμα» στη δουλειά σου είναι κάπως αρνητικό για σένα, πριν αρχίσεις να κατηγορείς τον έναν ή τον άλλον, έλεγξε μήπως φταίνε κάποιες από τις συνήθειες σου.

Όπως όλοι μας, έτσι και εσύ ίσως έχεις κάποιες «συνήθειες» που μπορεί οι δικοί σου άνθρωποι να ανέχονται επειδή σε αγαπούν, αλλά οι άλλοι, όπως οι συνάδελφοί σου στο γραφείο ή οι ανώτεροί σου, όχι μόνο δεν έχουν λόγο να το κάνουν, αλλά εξ αιτίας αυτών των συνηθειών σου σχηματίζουν για σένα μια εικόνα που δεν θα ήθελες.

Αν λοιπόν για οποιοδήποτε λόγο νιώθεις ότι το «κλίμα» στη δουλειά σου είναι κάπως αρνητικό για σένα, σπεύσε να κάνεις μια γρήγορη αυτοκριτική. Αναρωτήσου:

Χάνεις συχνά τα deadlines; Μήπως σπάνια φτάνεις στην ώρα σου; Μήπως είσαι συχνά αρνητική με ό,τι σου αναθέτουν; Πώς ντύνεσαι για να πας στη δουλειά σου; Μήπως έχεις την τάση να κουτσομπολεύεις; 


Ή μήπως μέσα στο ωράριο σου, κάνεις λίγη δουλειά, πολύ σερφάρισμα στο internet και δεν σταματάς να ανταλλάσσεις μηνύματα με τους κολλητούς σου;

Αν κάποιες από τις απαντήσεις σου στα παραπάνω ερωτήματα είναι "ναι" καλό είναι να μάθεις πώς σκέφτονται οι άλλοι για σένα, εξαιτίας αυτών των "ναι".

1. «Χάνεις» αρκετά deadlines
Μπορεί να θεωρείς ότι μερικές ώρες καθυστέρησης στην παράδοση κάποιας εργασίας που σου έχουν αναθέσει, δεν είναι και σπουδαίο «ατόπημα». Όμως, οι συνάδελφοί σου και δη, οι προϊστάμενοί σου, το πιθανότερο είναι να έχουν άλλη άποψη. Να θυμάσαι ότι η συνέπεια αποτελεί βασική προϋπόθεση επαγγελματικής εξέλιξης, όποια και αν είναι η δουλειά σου.

2. Δεν τηρείς αυστηρά τα ωράριά σου

Το να καθυστερήσεις μια - δυο φορές, λόγω της κίνησης ή κάποιου άλλου απρόοπτου περιστατικού, δεν έγινε και τίποτα. Αν όμως συνηθίζεις να φτάνεις αργοπορημένη στον χώρο της εργασίας σου, σίγουρα θα μετρήσει αρνητικά στο επαγγελματικό σου προφίλ. 


Γι αυτό χρειάζεται να προγραμματίζεις καλύτερα τον χρόνο σου, να φεύγεις το πρωί από το σπίτι εγκαίρως και να προσπαθείς να φτάνεις στο γραφείο μερικά λεπτά νωρίτερα.

3. Είσαι συνέχεια αρνητική
Δεν είσαι η μόνη που δεν είναι ευχαριστημένη με τις συνθήκες που επικρατούν στη δουλειά σου, δεν χρειάζεται όμως να δείχνεις τη δυσαρέσκειά σου σε κάθε ευκαιρία ! 


Αν κάθε φορά που σου αναθέτουν μία εργασία δυσανασχετείς, ή αν μονίμως φέρνεις αντιρρήσεις στον τρόπο με τον οποίο σου ζητείται να διεκπεραιώσεις μια εργασία και προσπαθείς να επιβάλλεις τον δικό σου, οι άλλοι, συνάδελφοι και προϊστάμενοι, παίρνουν το μήνυμα ότι δεν μπορείς ή δεν θέλεις να προσαρμοστείς στα δεδομένα του χώρου όπου εργάζεσαι. 

Είναι λογικό να εκφράζεις τα παράπονά σου κατά καιρούς, ή να αντιπροτείνεις αυτά που θεωρείς πιο σωστά, αλλά φρόντισε αυτό να το κάνεις με μέτρο και όχι φυσικά, σε καθημερινή βάση.

4. Μεταφέρεις «κουβέντες»
Αν συνηθίζεις να «μεταφέρεις» ό,τι ακούς μέσα στην εργασία σου σε άλλους συναδέλφους και προς τα έξω, πολύ σύντομα θα σου «κολλήσουν» την ταμπέλα της κουτσομπόλας και κανείς δεν θα σε εμπιστεύεται. Ενδιαφέρσου μόνο για τα νέα και τις εξελίξεις που αφορούν στη δουλειά σου και αν μπορείς, εκτός από το στόμα σου, κλείσε και τα αυτιά σου σε οτιδήποτε άσχετο.

5. Χαζεύεις στο internet και στέλνεις προσωπικά e-mails
Σίγουρα κατά τη διάρκεια του ωραρίου σου χρειάζεσαι να κάνεις κάποια διαλείμματα. Αν όμως σε βλέπουν να αποσπάσαι συνεχώς στο internet, να παίζεις παιχνίδια και να στέλνεις προσωπικά μηνύματα, τότε είναι πολύ πιθανό να σε επιπλήξουν έως και να χάσεις τη δουλειά σου.

6. Δεν ντύνεσαι «ευπρεπώς»
Μια ατημέλητη ή προκλητική εμφάνιση κάνει τους άλλους να σχηματίζουν διαφορετική γνώμη για σένα και να νομίζουν ότι δεν παίρνεις και πολύ στα σοβαρά τη δουλειά σου. Φρόντισε να μη φοράς αθλητικά ρούχα στο γραφείο ή «συνολάκια» βραδινής εξόδου, γιατί διαφορετικά υποσκάπτεις μόνη σου το παρόν και το μέλλον σου στη συγκεκριμένη εργασία.

Μαρία Κόλλια
m.kollia@lampiri.gr
http://www.lifesharing.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου