Πέμπτη, 25 Μαΐου 2017

Ποιες σωματικές ασθένειες προκαλεί το άγχος ;

Φανταστείτε να βρίσκεστε σε ένα κτίριο στο οποίο χτυπάει υπερβολικά συχνά συναγερμός, ακόμα και για περιπτώσεις που τελικά δεν χρειαζόταν. Το να ανεβοκατεβαίνετε σκάλες και να εκκενώνετε πολύ συχνά το κτίριο σας κουράζει μακροπρόθεσμα και σωματικά αλλά και ψυχικά, καθώς διακόπτει τη ροή της ζωής σας και σας γεμίζει αναστάτωση. Κάτι παρεμφερές συμβαίνει και με το άγχος : μας προετοιμάζει υπερβολικά συχνά για τον υποτιθέμενο κίνδυνο, που τελικά εξαντλούμαστε.

Ενώ λοιπόν το άγχος είναι ένα χρήσιμος προστατευτικός μηχανισμός, μπορεί

α) να κινητοποιείται συχνότερα από το φυσιολογικό, επειδή ζούμε σε γρήγορους ρυθμούς και εκτεθειμένοι σε στρεσογόνο περιβάλλον ή

β) να ζούμε σε φυσιολογικό περιβάλλον αλλά από μόνοι μας κάθε τόσο να νομίζουμε ότι απειλούμαστε.

Αυτή η υπερβολική κινητοποίηση του άγχους οδηγεί στο χρόνιο άγχος, το οποίο έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία μας. 

– Συγκεκριμένα, η κοφτή αναπνοή οδηγεί σε ανεπαρκή οξυγόνωση ή σε υπεροξυγόνωση του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να συγκεντρωθούμε ή και να νιώθουμε ληθαργικοί.

– Και το κυκλοφορικό σύστημα πλήττεται από το άγχος. Έχετε μάλλον ακούσει ότι η στεναχώρια κάνει κακό στη καρδιά. Το άγχος αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες για την εμφάνιση της στεφανιαίας νόσου, καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων. 

Πριν συμβούν βέβαια σοβαρές παθήσεις, έχουν προηγηθεί προειδοποιητικά σημάδια: πόνοι, ταχυκαρδίες, ζαλάδες, αίσθηση παλμού, απορρύθμιση και υψηλές τιμές της αρτηριακής μας πίεσης. 

– Ποιες είναι οι επιπτώσεις του άγχους στο μυοσκελετικό μας σύστημα; Από τη διαρκή ένταση, οι μύες του σώματος μας κουράζονται και πιάνονται πολύ, καθώς συσσωρεύουν ενέργεια που τελικά δεν δαπανάται πουθενά. 

Πόνοι στον αυχένα είναι ιδιαίτερα συνηθισμένοι (πολλοί λένε ότι το άγχος συσσωρεύεται στη περιοχή του αυχένα και στο πάνω μέρος της πλάτης), ενώ οι μυοσκελετικοί πόνοι οξύνονται. Πολλές φορές μάλιστα οι «πιασμένοι» μύες προκαλούν και πονοκεφάλους.

– Μακροπρόθεσμα το άγχος επηρεάζει και την ποιότητα του ύπνου μας. Όταν είμαστε αγχωμένοι, κάνουμε το χειρότερο ύπνο. Κατά τη διάρκεια του ύπνου δρα η λεγόμενη αυξητική ορμόνη, που έχει ως δουλειά της να επουλώσει τις πληγες και τα τραύματά μας και να βοηθήσει στην αναπλήρωση των κυττάρων μας και στο μεγάλωμα νυχιών, τριχών κτλ. 

Αν κοιμόμαστε λίγο ή άσχημα, ο μυικός ιστός και άλλα σημεία του σώματος δεν επουλώνονται επαρκώς, με αποτέλεσμα άσχημη όψη, χρόνιους πόνους και διάφορα προβλήματα υγείας. 

Ο οργανισμός μας συνηθίζει στην υψηλή ένταση και δυσκολεύεται να χαλαρώσει αρκετά, ώστε να αποκοιμηθεί και να απολαύσει έναν ποιοτικό ύπνο. Στη πράξη μάλιστα χρόνιου άγχους οφείλονται οι περισσότερες από τις διαταραχές του ύπνου, όπως οι εξής : 

§ Αϋπνία

§ Εφιάλτες 

§ Τρίξιμο των δοντιών (βρυγμός ή βρουξισμός) 

§ Νυχτερινός τρόμος (το να ξυπνάμε απότομα τρομαγμένοι, χωρίς όμως να θυμόμαστε κάποιοι κακό όνειρο) 

§ Υπνοβασία 

Πώς θα καταλάβω αν πάσχω από κάποια διαταραχή του ύπνου;

Aπαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις :

§ Nιώθετε ευέξαπτοι κατά τη διάρκεια της ημέρας;

§ Έχετε υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας;

§ Δυσκολεύεστε να μείνετε ξύπνιοι όταν στέκεστε ακίνητοι, όταν βλέπετε τηλεόραση, όταν παρακολουθείτε μια ομιλία ή όταν διαβάζετε;

§ Nυστάζετε ή κουράζεστε εύκολα όταν οδηγείτε;

§ Εχετε δυσκολία να συγκεντρωθείτε;

§ Σας λένε συχνά ότι φαίνεστε κουρασμένοι;

§ Αντιδράτε αργά;

§ Δυσκολεύεστε να ελέγξετε τα συναισθήματά σας;

§ Εχετε ανάγκη να κοιμάστε το μεσημέρι κάθε μέρα;

§ Kαταναλώνετε (ή νιώθετε να χρειάζεστε) αρκετή καφεϊνη;

§ Eχετε συχνά εφιάλτες;

§ Τρίζετε τα δόντια σας στον ύπνο σας;

§ Δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε, ακόμα και αν είστε κουρασμένοι;

§ Ξυπνάτε τη νύχτα τρομαγμένοι;

§ Nιώθετε ότι έχετε καιρό να ξυπνήσετε ξεκούραστοι και χορτάτοι από ύπνο;

§ Σας λένε ότι κάνετε ανησυχο ύπνο;

Aν απαντήσατε θετικά σε αρκετές από τις παραπάνω ερωτήσεις, θα ήταν καλή ιδέα να επισκεφτείτε ένα ειδικό. 

“Τροφή”: Πριν φτάσετε στον ειδικό, σας έχω μία πολύ καλή πρόταση, που πραγματικά λειτουργεί και λειτουργεί καλά! (Το λέω εκ πείρας.

Μπορείτε, λοιπόν, να αποκτήσετε ηρεμία, χαλάρωση, καλή διάθεση, χωρίς εθιστικές ή άλλες παρενέργειες, ούτε και άσχημες μυρωδιές, με το απλό συμπλήρωμα που σας προτείνω.

Και μην σας πάει ο νους στα χημικά αγχολυτικά που κοιμίζουν και δεν επιτρέπονται όταν κάποιος οδηγεί, κ.α.

Η βαλεριάνα, απλώς ηρεμεί τον άνθρωπο, τον εγκέφαλο και το νευρικό του σύστημα, ώστε να μπορεί να χαλαρώσει και έτσι να κοιμηθεί ήρεμα ή να ασχοληθεί με όχι χρειάζεται χωρίς περισπασμούς, νευρά, άγχος και υστερίες. Τέλος, βοηθάει σε σωρεία ακόμη προβλημάτων υγείας, όπως : Αρθρίτιδα, Κολίτιδα, Πονοκέφαλο, Σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, Εμμηνόπαυση, υπερένταση, εκπληκτική για τους πόνους της περιόδου, κ.α. 

Όσοι ενδιαφέρεστε αφήστε μας μήνυμα στο μέιλ life@proionta-tis-fisis.com




Πηγή: boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου