Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Μικρές συμβουλές για να χάσατε ή να διατηρήσετε το επιθυμητό βάρος.....!!!!!!

Ωραίες οι γιορτές και η ξεκούραση και η πιο χαλαρή διάθεση αλλά σχεδόν πάντα εκτός από τις καλές αναμνήσεις των γιορτών μας μένουν και 2-3 κιλάκια για παρέα. Η παθολογική σχέση με το φαγητό είναι ένας εθισμός και μάλιστα από τους πιο δύσκολους. Γίνεται να κόψετε εντελώς το κάπνισμα, το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά, αλλά δεν γίνεται να σταματήσετε εντελώς να τρώτε. Ως εκ τούτου, πρέπει διαρκώς να έχουμε μια ισορροπημένη σχέση με το φαγητό χωρίς να χάνουμε σε γεύση και υγεία.

Όσο αυξάνεται το σωματικό μας βάρος τόσο πέφτει η αυτοεκτίμηση μας. Αλλά και η συσσώρευση λίπους στον οργανισμό προκαλεί προβλήματα στην λειτουργία των ζωτικών οργάνων. 

Οι δυσκολίες για ένα υπέρβαρο άτομο είναι πολλές. Έντονο στρες και άγχος λόγω των κιλών του, χαμηλή αυτοεκτίμηση, φοβίες, τάσεις απομόνωσης και περιθωριοποίησης από την κοινωνία, υποβάθμιση της ποιότητας ζωής. Άρα η απόφαση να χάσουν βάρος αυτά τα άτομα δεν βελτιώνει μόνο την υγεία και την εμφάνισή τους αλλά βελτιώνει και τον ψυχισμό τους.

Υπάρχουν μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να χάσετε βάρος ή για να διατηρηθείτε στα κιλά σας.

1. Γνωρίστε το σώμα σας. Δείτε το σώμα σας σε έναν ολόσωμο καθρέφτη και προσπαθήστε να είστε αντικειμενικοί. Είναι σύνηθες φαινόμενο τα άτομα με λίγα παραπάνω κιλά να βλέπουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη σαν υπέρβαρο. Αγαπήστε το σώμα σας και φροντίστε το. Μην είστε υπερβολικοί. Άλλωστε, τα τέλεια σώματα των περιοδικών υπάρχουν μόνο λόγω Photoshop.

2. Μάθετε ποιο είναι το φυσιολογικό βάρος για το φύλο,την ηλικία και το ύψος σας. Δύο κιλά πάνω, δύο κιλά κάτω δεν είναι και το τέλος του κόσμου. Προσπαθήστε να διατηρήσετε το φυσιολογικό σας βάρος.

3. Ασκηθείτε για 30 λεπτά κάθε μέρα. Περπατήστε, ανεβείτε σκαλοπάτια, σηκώστε βάρος, κάντε λίγο ποδήλατο, χορέψτε. Μισή ώρα δεν είναι πολύ!

4. Πάτε στο σούπερ μάρκετ μόνο με γεμάτο στομάχι και αγοράστε τα αναγκαία. Σοκολάτες, γαριδάκια και άλλα σκουπίδια δεν σας προσφέρουν τίποτα. Χίλιες φορές καλύτερα να φτιάξετε εσείς ένα γλυκό και να το φάτε όλο. Θα είναι πολύ πιο υγιεινό.

5. Αποφύγετε τις υπερβολές. Μην μένετε νηστικοί, μην τρώτε πάρα πολύ. Κρατήστε ένα μέτρο.

6. Μαγειρέψτε το γεύμα σας. Είναι υγιεινό και θεραπευτικό.

7. Διακρίνετε το τι νιώθετε. Άλλο πεινάω, άλλο διψάω, άλλο έχω άγχος. Ο εγκέφαλός μας παρερμηνεύει αρκετές φορές τα σήματα αυτά.

8. Να τρώτε πάντα στο τραπέζι και να μασάτε καλά την τροφή σας.

9. Να πίνετε άφθονα υγρά (χωρίς αλκοόλ και ζάχαρη). Τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό καθημερινά.

10. Αρχίστε πάντα το γεύμα σας με την σαλάτα. Για 10 λεπτά τρώτε σαλάτα μόνο και μετά μπείτε στο κυρίως γεύμα.

11. Αν χορτάσατε μην τρώτε άλλο.

12. Φάτε τέσσερις έως έξι φορές την ημέρα. Περίπου ανά τρεις ώρες.

13. Μην παραλείπετε γεύματα. Απορυθμίζεται ο μεταβολισμός σας.

14. Σταματήστε να τρώτε όταν δεν είστε πλέον πεινασμένοι, μην περιμένετε να αισθανθείτε τελείως χορτασμένοι για να σταματήσετε.

15. Μην διαβάζετε και μην παρακολουθείτε τηλεόραση ενώ τρώτε. Προσηλωθείτε στο φαγητό σας.

16. Αν κάνετε κάποια θερμιδική »παράβαση» μην αισθάνεστε ένοχοι. Απολαύστε το και συνεχίστε κανονικά το πρόγραμμα των γευμάτων σας. Δεν χρειάζεται να μειώσετε το φαγητό σας ή να παραλείψετε κάποιο γεύμα σας.

17. Αν έχετε άγχος κάντε μια βόλτα, μιλήστε με φίλους στο τηλέφωνο, παρακολουθήστε μια ταινία, ασκηθείτε, κάντε ένα μπάνιο, διαβάστε ένα βιβλίο, φροντίστε τα φυτά σας, φτιάξτε την ντουλάπα σας, γενικά κάντε κάτι που σας αρέσει ή απασχολήστε το μυαλό σας με κάτι άλλο. 

Σε καμία περίπτωση μην τρώτε αν δεν αισθάνεστε χαλαροί. Αν είναι η ώρα του φαγητού και είστε ιδιαίτερα στρεσαρισμένοι προτιμήστε να φάτε ήρεμα και συνειδητά λίγο αργότερα. Αν δεν μπορείτε να μην γευματίσετε, φάτε αυτό που είχατε κανονίσει και τίποτα περισσότερο. Μην κάνετε το λάθος να συνδυάσετε το άγχος με το φαγητό.

Θυμηθείτε ότι το πιο δύσκολο πράγμα δεν είναι να χάσουμε βάρος αλλά να το διατηρήσουμε στα επιθυμητά επίπεδα. Ασκηθείτε, φροντίστε να πίνετε νερό και να τρώτε σωστά. Μια μικρή αμαρτία δεν βλάπτει, αλλά κρατήστε το μέτρο ώστε το φαγητό να είναι πάντα απόλαυση.

Να τρως για να ζεις, όχι να ζεις για να τρως.....Κικέρων




Βιβλιογραφία: Τα μυστικά της υγιεινής διατροφής, 
John Briffa, Εκδ. Ψύχαλος
Το Κλειδί της Σκέψης – tokleidi.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου