Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου 2014

Πώς να τα "βρεις" με τον εαυτό σου....!!!!!!!

4 κόλπα για να βρεις τον εαυτό σου και τη ευτυχία..!! 
Υπάρχουν καλοί λόγοι για την εξέλιξή μας προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, αλλά, αν παρεκκλίνουμε υπερβολικά από αυτό που θεωρούμε αυθεντικό εαυτό, μπορεί να βρεθούμε σε αυτό που ο ψυχολόγος Τίμοθι Μπάτλερ, συγγραφέας του Getting Unstuck (Πώς να απεγκλωβιστείς), περιγράφει ως «ψυχολογικό αδιέξοδο». 

Αυτό το αδιέξοδο, σύμφωνα με το συγγραφέα, «προκαλεί μια αίσθηση εγκλωβισμού ή παράλυσης. Στο γραφείο μπορεί να νιώθεις στάσιμη ή αδιάφορη. Στην προσωπική σου ζωή ενδεχομένως να νιώθεις ανάστατη, υποτιμημένη ή ανία.

Ξέρεις ότι κάτι πρέπει να αλλάξει – και προσπαθείς απεγνωσμένα να συμβάλλεις στη δουλειά, να αναζητήσεις έναν αναζωογονητικό ρόλο στην οικογένεια και να ξαναβρείς τη ρότα της τωρινής σου ζωής». Σε τέτοιους καιρούς η καλύτερη διαφυγή από το αδιέξοδο είναι να περάσεις από μια διαδικασία εκ νέου ανακάλυψης του εαυτού σου. Όταν ακούμε ανακάλυψη, η πρώτη εικόνα που έρχεται συνήθως στο μυαλό μας είναι μια διασημότητα που έκανε μια ριζική αλλαγή.

Η πραγματική εκ νέου ανακάλυψη, ωστόσο, είναι μια ώριμη μέθοδος επαναπροσδιορισμού του ποιοι πραγματικά είμαστε ή εύρεσης νέων τρόπων μετάδοσης στον κόσμο ότι αυτό είναι το άτομο που πραγματικά νιώθουμε ότι είναι ο εαυτός μας.

Βρίσκοντας τον πραγματικό σου εαυτό
Σύμφωνα με τους ειδικούς, στο επίκεντρο βρίσκεται ο επαναπροσδιορισμός των «αξιών - σημάτων κατατεθέντων» σου, το συναισθηματικό σου αποτύπωμα, η επεξεργασία του ποιος είσαι σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Φυσικά, η αλλαγή της εμφάνισης αποτελεί μεν μέρος αυτού, αλλά πρέπει να είναι αντανάκλαση της εσωτερικής μεταμόρφωσης.

Μόλις καθιερωθεί το «σήμα κατατεθέν» σου, γίνεται πιο εύκολο να δεις τι δράσεις μπορείς να αναλάβεις, είτε είναι το να ανακαλύψεις ξανά ένα παλιό πάθος είτε το να μετακομίσεις στην άλλη άκρη του κόσμου και να ξεκινήσεις μια νέα καριέρα.

«Στην αρχή δεν είχα ιδέα τι έπρεπε να κάνω για να αλλάξω τον τρόπο με τον οποίο με έβλεπαν οι άλλοι», λέει η Μαρία Κ., 41 ετών. «Το να αλλάξω την γκαρνταρόμπα μου δε φαινόταν αρκετό. Όταν συνειδητοποίησα ότι οι επιλογές που είχα κάνει 10 χρόνια πριν, όταν ήθελα να με παίρνουν πιο σοβαρά, με είχαν παγιδέψει σε μια πρόωρη μέση ηλικία, βρήκα το θάρρος να πάρω σημαντικές αποφάσεις. 

Αποφάσισα να ενοικιάσω το διαμέρισμά μου και να χρησιμοποιήσω το ενοίκιο για να ταξιδέψω. Είναι ρίσκο, και ίσως φαίνεται επιπόλαιο σε κάποιους, αλλά πραγματικά νιώθω περισσότερο ο εαυτός μου». 

4 στάδια για να ανακαλύψεις τον εαυτό σου από την αρχή!

1. Δημιούργησε μια σαφή υπογραφή
Είναι ένας άλλος τρόπος για να περιγράψεις τη διαδικασία ορισμού των βασικών αξιών σου. Πρέπει να κατανοείς καλά τι θέλεις να αντιπροσωπεύει ο νέος σου εαυτός. 

Χώρισε μια σελίδα χαρτί σε διάφορα μέρη : δουλειά, οικογένεια, υγεία, πνευματικότητα, δημιουργικότητα, αγάπη και φίλοι. 

Γράψε όσο περισσότερες λέξεις μπορείς να σκεφτείς που να περιγράφουν το πώς βλέπεις τον εαυτό σου σε σχέση με αυτές τις κατηγορίες. 

Προσπάθησε να το κάνεις χωρίς να το σκεφτείς πολύ. Έπειτα σκέψου τις λέξεις που σημείωσες. 

Ποιοι από αυτούς τους συσχετισμούς σε κάνουν να νιώθεις υπερήφανη, απογοητευμένη ή έκπληκτη; Επίλεξε 4-5 λέξεις που θα ήθελες περισσότερο να σε περιγράφουν. 

2. Γράψε την ιστορία σου
Εσύ γράφεις τη δική σου ιστορία – συνειδητά ή ασυνείδητα. Η εκ νέου ανακάλυψη του εαυτού σου έχει να κάνει με τη συνειδητοποίηση ότι είναι ο συγγραφέας της δικής σου αυτοβιογραφίας. 

Φτιάξε ένα χρονοδιάγραμμα, καταγράφοντας αυτές που θεωρείς ότι ήταν οι σημαντικότερες επιλογές σου. Νιώθεις ότι είχες τον έλεγχο κάθε επιλογής εκείνη την εποχή; Η έκβαση ήταν θετική ή αρνητική; 

Για τη Ρίτα, 42 ετών, η απόφασή της να τελειώσει το σχολείο στα 18 και να μην πάει στο πανεπιστήμιο την οδήγησε σε μια κατεύθυνση για την οποία τώρα μετανιώνει. «Πάντα ήθελα να δουλέψω ως δασκάλα. Λατρεύω τη λογοτεχνία και τη μάθηση. Χωρίς τα προσόντα, ωστόσο, είμαι περιορισμένη στα καθήκοντα της γραμματειακής υποστήριξης». 

Προχώρησε σε μια δημιουργική άσκηση γραψίματος και φαντάσου πώς θα ήταν η ζωή σου αν είχες κάνει άλλη επιλογή τότε – περίγραψε τον εαυτό που άφησες πίσω, με όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς. Πώς νιώθεις γι’ αυτόν τον εαυτό; Ανακουφισμένη που δεν είσαι εκείνο το άτομο ή ζηλεύεις κάτι που θα μπορούσες να είσαι; 

Έπειτα σκέψου μια απόφαση που πρέπει να πάρεις τώρα. Προσπάθησε να σχεδιάσεις διαφορετικές εκδοχές του μέλλοντος βάσει των συνεπειών αυτής της απόφασης, όσο πιο λεπτομερώς μπορείς. 

Το να σκεφτείς τις συνέπειες των επιλογών σου με αυτό τον τρόπο δε σημαίνει απαραίτητα ότι δεσμεύσαμε ένα μονοπάτι ή πως ότι κι αν έχεις προβλέψει θα πραγματοποιηθεί, αλλά βοηθά να δημιουργήσεις ένα διήγημα. 

3. Μάθε το προϊόν σου
Όλοι έχουμε ένα «προϊόν» να πουλήσουμε. Δεν αντιλαμβανόμαστε έτσι συνήθως τα επιτεύγματά μας, αλλά αποτελούν έναν τρόπο μέτρησης του τι έχουμε προσφέρει στον κόσμο και σε τι δίνουμε μεγαλύτερη σημασία μέσα μας. 

«Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να στοχαστείς και να φανταστείς», λέει ο ψυχολόγος. «Τους τελευταίους 12 μήνες τι σε έκανε να νιώσεις ότι “πραγματικά κατάφερες κάτι”; 

Φαντάσου τώρα ένα χρόνο μπροστά. Στο τέλος των 12 μηνών, τι θα σε έκανε να σκεφτείς ότι έκανες κάτι πραγματικά ουσιαστικό;». 

4. Μάθε το κοινό σου
Η αντίληψη του αντίκτυπου που έχουν οι άλλοι στις αποφάσεις που παίρνουμε και ο τρόπος που παρουσιάζουμε τον εαυτό μας είναι ζωτικής σημασίας. Οι πιο κοντινοί μας άνθρωποι μπορεί να ασκούν μια επιρροή πάνω μας την οποία δεν αντιλαμβανόμαστε. 

«Όταν κάθεσαι μόνη σου και επικεντρώνεσαι σε μια απόφαση, δεν είσαι ποτέ μόνη. Βρίσκονται πάντα και άλλοι στο δωμάτιο, άλλοι που έχουν άποψη για την απόφαση που πρόκειται να πάρεις». Εάν θέλουμε να αναλάβουμε τον έλεγχο, πρέπει να σκεφτούμε αν ενεργούμε για τα δικά μας συμφέροντα ή επειδή νομίζουμε ότι αυτό περιμένουν οι άλλοι από εμάς. 

Κάνε μια λίστα των “ενδιαφερομένων” σχετικά με την απόφαση που πρέπει να πάρεις. 

Ποιο είναι το ύφος που ακούς όταν σου μιλούν; Για καθένα από αυτά τα σημαίνοντα άτομα αναρωτήσου: Ποιο ήταν το όνειρο της ζωής του; Πώς το πραγματοποίησε; Με ποιον τρόπο απέτυχε; Πώς αντιμετωπίζει τα προτερήματα και τις αδυναμίες σου; Τι διαισθάνεσαι ότι είναι σημαντικό για εκείνον που δεν το έχει παραδεχθεί;. 





Πηγή : SHAPE
http://www.psyhealth.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου