Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Πρόσεχε τι λες…Το σώμα σου σε ακούει.......!!!!!!!



Τρία πράγματα που πρέπει να κάνεις κάθε πρωί.
Όταν κάτι πάει στραβά με την υγεία μας, είναι αλήθεια ότι έχουμε πολύ περισσότερη ενέργεια από όση φανταζόμαστε για να διορθώσουμε το πρόβλημα – αυτοθεραπευόμενοι. Το σώμα μας θα κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Αρκεί να μην του κόψουμε τη φόρα γκρινιάζοντας και βάζοντας στο στόμα μας τις χειρότερες λέξεις και εκφράσεις που υπάρχουν για την περίσταση. 

Το σώμα μας ακούει, καταλαβαίνει πολύ καλά κάθε λέξη και είναι αναγκασμένο να συμμορφωθεί με τις πληροφορίες που του δίνουμε φωναχτά. Τι σημαίνει αυτό; Αν συνειδητοποιήσουμε τι εκστομίζουμε καθημερινά χωρίς να το πολυσκεφτόμαστε, θα καταλάβουμε ότι δε βοηθάμε καθόλου την κατάσταση.

Συνηθίζουμε να λέμε φράσεις όπως :
Πέθανα από την κούραση
Μόλις γύρισα και είμαι πτώμα
Πάει να σπάσει το κεφάλι μου
Έσπασα τα πόδια μου στο περπάτημα

Με τσάκισε η μέση μου
Ο θόρυβος μου πήρε το κεφάλι
Έσπασαν τα νεύρα μου
Είμαι πνιγμένος/η
Μου ράγισε την καρδιά

Με πλήγωσε
Μου έκοψε τα χέρια η τσάντα
Δεν μπορώ να το χωνέψω με τίποτα
Με έπρηξε

Και τι γίνεται μετά από τέτοιες υπερβολικές δηλώσεις; Το σώμα μας μπαίνει σε βαθιά σύγχυση και αντιδρά το ίδιο υπερβολικά. Γι' αυτό την επόμενη φορά που θα ετοιμαστείς να γκρινιάξεις επειδή νιώθεις κουρασμένος/η, πονεμένος/η, πικραμένος/η ή ο,τιδήποτε άλλο, ας το σκεφτείς και δεύτερη φορά. 

Η δύναμη των λέξεων, ειδικά στην ελληνική γλώσσα, είναι πολύ μεγάλη. Αυτό σημαίνει ότι κάποιες θα πρέπει να αποφεύγονται τελείως, αν πραγματικά σε ενδιαφέρει να φροντίσεις το σώμα σου και να του κάνεις τη…ζωή πιο εύκολη.

Δηλαδή πώς να μιλάμε;
Αν πεις σε ένα παιδί κάποια από τις παραπάνω φράσεις, θα παρατηρήσεις ότι θα δυσκολευτεί στην αρχή να σε καταλάβει, αφού στην πραγματικότητα δεν κυριολεκτείς. Κανένα νεύρο δεν…σπάει όταν θυμώνουμε ούτε ο θόρυβος…παίρνει το κεφάλι και το πάει βόλτα. 

Το λάθος είναι ότι δίνουμε έμφαση σε αυτό που αισθανόμαστε, προφανώς για να μας προσέξουν περισσότερο οι άλλοι όταν υποφέρουμε. Στην ουσία αναπαράγουμε ασυνάρτητες φράσεις – που και εμείς ακούσαμε από τους μεγαλύτερους όταν ήμασταν παιδιά – και το κακό απλώς διαιωνίζεται.

Σωστότερο λοιπόν θα ήταν, όταν θέλεις να μεταδώσεις σε κάποιον τη δυσάρεστη κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι, να το κάνεις πιο ήπια, με απλά λόγια, χωρίς υπερβολές και χωρίς να δίνεις τεράστια διάσταση στο πρόβλημα. 

Για παράδειγμα, αντί για τη γνωστή περιγραφή «Έσπασε το κεφάλι μου από τον πονοκέφαλο», προτίμησε να πεις «Αισθάνομαι πονοκέφαλο, θα κάνω ό,τι πρέπει για να μου περάσει». Ή αντί για το κλασικό «Είμαι πτώμα, χώμα, λιώμα κτλ.», δοκίμασε το «Είμαι κουρασμένος/η και έχω ανάγκη από ξεκούραση». Θα διαπιστώσεις ότι έτσι θα βελτιώσεις όχι μόνο την σωματική αλλά και την ψυχολογική σου κατάσταση. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου