Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Βγαίνω από τον αρνητισμό καθημερινά. Με την ευγνωμοσύνη.....!!!!

Είτε πρόκειται για μια σχέση σε αναβρασμό είτε για οικονομι­κή πίεση, ελλειμματική υγεία είτε για προβλήματα στη δουλειά, οι αρνητικές καταστάσεις προκύπτουν από μακροχρόνια έλλειψη ευγνωμοσύνης. Αν δεν είμαστε ευγνώμονες για το καθετί στη ζωή μας, υποσυνείδητα θεωρούμε ό,τι την απαρτίζει ως δεδομένο. 

Το να παίρνει κανείς τα πάντα ως δεδομένα είναι ένα από τα κυριότερα αίτια του αρνητισμού, γιατί όταν παίρνουμε τα πράγματα σαν δεδο­μένα, δε δίνουμε σε αντάλλαγμα ευχαριστίες, ανακόπτοντας έτσι τη λειτουργία της μαγείας στη ζωή μας. 

Αν με το να εκφράζουμε τις ευχαριστίες μας στους άλλους βελτιώνουμε τη ζωή μας, τότε, λογι­κά, με το να θεωρούμε τα αγαθά μας δεδομένα την οδηγούμε στην επιδείνωση.

Είστε ευγνώμονες για την υγεία σας όταν αυτή είναι καλή; Ή σας απασχολεί μόνο όταν αρρωσταίνετε ή πονάτε; Είστε ευγνώμονες κάθε μέρα για τη δουλειά σας ή την εκτιμάτε μόνο όταν βλέπετε να γίνονται απολύσεις; Είστε ευγνώμονες για το μεροκάματο ή για το μισθό σας κάθε φορά που πληρώνεστε ή θεωρείτε την πληρωμή δεδομένη; 

Είστε ευγνώμονες για τους αγαπημένους σας όταν όλα πηγαίνουν καλά ή μιλάτε στους άλλους γι' αυτούς μόνο όταν σας δημιουργούν προβλήματα; Είστε ευγνώμονες όταν το αυτοκίνητο σας λειτουργεί ρολόι; Ή το σκέφτεστε μόνο όταν χαλάει;

Είστε ευγνώμονες κάθε μέρα για το ότι είστε ζωντανοί; Ή μήπως θεωρείτε την ζωή σας δεδομένη;

Το να θεωρούμε τα πάντα δεδομένα οδηγεί στην γκρίνια, στα παράπονα και στις αρνητικές σκέψεις. Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με το νόμο της έλξης, όταν γκρινιάζετε, προσελκύετε στη ζωή σας ακόμα περισσότερα πράγματα για να γκρινιάξετε!

Γκρινιάζετε για τον καιρό, το κυκλοφοριακό, το αφεντικό σας, τον σύντροφό σας, την οικογένεια, κάποιο φίλο, κάποιο ξένο, για την αναμονή στις ουρές, για τους λογαριασμούς, για την οικονομία για το κόστος κάποιου αγαθού ή για τις υπηρεσίες κάποιαςεταιρείας , τότε δεν είστε ευγνώμονες και με κάθε παράπονο απωθείτε ακόμα περισσότερο τη ζωή των ονείρων σας.

Οταν καταλαβαίνετε ότι η γκρίνια, τα παράπονα, οι αρνητικές σκέψεις και το να παίρνετε τα πράγματα σαν δεδομένα σταματούν την ροή των αγαθών στη ζωή σας. Τώρα καταλαβαίνετε ότι, όταν κάτι πάει πολύ στραβά, άθελά σας, δεν υπήρξατε αρκετά ευγνώμονες για αυτό το κάτι. 

Είναι αδύνατο να είσαι αρνητικός όταν είσαι ευγνώμων. Είναι αδύνατο να επικρίνεις και να μέμφεσαι όταν είσαι ευγνώμων. Είναι αδύνατο να νιώθεις θλίψη ή όποιο άλλο αρνητικό συναίσθημα όταν είσαι ευγνώμων. Και το καλύτερο νέο απ' όλα είναι ότι, αν υπάρχουν αρνητικές καταστάσεις στη ζωή σας αυτή τη στιγμή, δε θαχρειαστεί και πολύς χρόνος για τις μεταμορφώσετε μέσω της ευγνωμοσύνης. Οι αρνητικές καταστάσεις θα εξαφανιστούν σαν σύννεφα καπνού ως διά μαγείας!

Πρώτα απ' όλα, όσο δύσκολο κι αν είναι, θα πρέπει να αναζητή­σετε στην αρνητική κατάσταση πράγματα για τα οποία μπορείτε να είστε ευγνώμονες. Όσο άσχημα κι αν είναι τα πράγματα, μπο­ρείτε πάντα να βρείτε κάτι για να είστε ευγνώμων, ειδικά τώρα που γνωρίζετε ότι η ευγνωμοσύνη σας μπορεί να μεταμορφώσει μαγι­κά κάθε αρνητική κατάσταση. Ο Ουόλντ Ντίσνεϊ, που γνώριζε την πραγματική μαγεία της ζωής, μας έδειξε πως να το κάνουμε αυτό στην ταινία του Πολυάννα.

Η Πολυάννα του Ντίσνεϊ που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη με­γάλη οθόνη το 1960 είχε σαν κεντρικό θέμα της το Παιχνίδι της Χαράς, μία ιδέα που σημάδεψε ανεξίτηλα τα παιδικά και εφηβι­κά μου χρόνια. Σε όλη τη διάρκεια της παιδικής και εφηβικής μου ηλικίας, δεν έπαψα να παίζω το Παιχνίδι της Χαράς, αναζητώντας όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαν να δώσουν χαρά σε μένα και στους γύρω μου, και ειδικά σε αρνητικές καταστάσεις. 

Ανακα­λύπτοντας σε μια αρνητική κατάσταση πράγματα που μπορούν να σε κάνουν να χαρείς (ή ανακαλύπτοντας πράγματα που μπορούν να σε κάνουν να νιώθεις ευγνώμων), κάνεις τις λύσεις να εμφανί­ζονται ως διά μαγείας!

Ο Ουόλντ Ντίσνεϊ κατέδειξε τη μαγική δύναμη της ευγνωμοσύ­νης στην Πολυάννα και χιλιάδες χρόνια πριν απ' αυτό ο Βούδας μας έδειξε πώς να χρησιμοποιούμε την ίδια μαγική δύναμη όταν είπε :

«Ας εγερθούμε και ας εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας, γιατί ακόμα κι αν δε μάθαμε πολλά σήμερα, τουλάχιστον μάθαμε λίγα, κι αν δε μάθαμε λίγα, τουλάχιστον δεν ασθενήσαμε, κι αν ασθενήσαμε, τουλάχιστον δεν πεθάναμε· ας είμαστε λοιπόν ευγνώμονες».

Σινταρτα Γκαουταμα-Βούδας (περ. 563-483 Π·Χ·) θεμελιωτής του Βουδισμού

Εμπνευστείτε από τα λόγια του Βούδα, εστιάστε στην αρνητική κατάσταση της ζωής σας ή στο πρόβλημα που θα θέλατε περισσότερο απ' όλα να επιλύσετε, και αναζητήστε σε αυτό δέκα πράγματα γιατα οποία μπορείτε να είστε ευγνώμονες. 

Καταλαβαίνω ότι η πρόκληση αυτής της πρακτικής μπορεί για κάποιους από μας να είναι μεγάλη, ο Βούδας όμως μας δείχνει τον τρόπο. Κανω ένα γραπτό κατάλογο με δέκα αγαθά στον υπολογιστή μου η στο ημερολόγιο μου ή στο τετράδιο της ευγνωμοσύνης μου.

Για παράδειγμα, μπορεί να είστε αυτή την περίοδο άνεργος και,παρά τις φιλότιμες προσπάθειές σας, να μην έχετε βρει ακόμα δουλειά.

Για να μεταστρέψετε μαγικά αυτή την κατάσταση, πρέπει να εφαρμόσετε μια εντατική πρακτική ευγνωμοσύνης. Να μερικά πράγματα που θα μπορούσατε να πείτε:

Ειμαι τόσο ευγνώμων που μου έχει δοθεί περισσότερος χρόνος για την οικογένειά μου αυτή την περίοδο. Είμαι ευγνώμων που κατάφερα να βάλω τη ζωή μου σε τάξη χάρη στον επι πλέον ελεύθερο χρόνο μου. 

Είμαι ευγνώμων που δεν έπαψα να εργάζομαι στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου και που διαθέτω εργασιακή εμπειρία. Είμαι πραγματικά ευγνώμων που μένω άνεργος για πρώτη φορά.Είμαι ευγνώμων που υπάρχουν θέσεις εργασίας στην αγορά και που όλο και περισσότερες εμφανίζονται καθημερινά. Είμαι ευγνώμων για όλα όσα έμαθα κάνοντας αιτήσεις πρόσληψης και n βγαίνοντας σε επαγγελματικές συνεντεύξεις.

Είμαι ευγνώμων για την ενθάρρυνση και τη στήριξη της οικογένειάς μου.

Είμαι ευγνώμων για το ότι μπόρεσα να ξεκουραστώ, γιατί το είχα ανάγκη.

Είμαι ευγνώμων για το ότι, μένοντας άνεργος/η, συνειδητοποίησα πόσο σημαντικό είναι για μένα να έχω δουλειά. Ποτέ πριν δεν το είχα συνει­δητοποιήσει στο βαθμό που το συνειδητοποιώ τώρα. Εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη τους, ο άνεργος ή η άνεργη θα προσελκύσουν διαφορετικές καταστάσεις και η τρέχουσα κατά­σταση τους δεν μπορεί παρά να υποστεί μαγική μεταβολή. 

Η δύ­ναμη της ευγνωμοσύνης είναι μεγαλύτερη από αυτήν της οποιασ­δήποτε αρνητικής κατάσιασης και η κάθε αρνητική κατάσταση μπορεί ν' αλλάξει με χίλιους δύο τρόπους. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να εφαρμόζετε την ευγνωμοσύνη, αφήνοντάς τη να κάνει τα μαγικά της.

Ας πάρουμε ένα άλλο παράδειγμα, αυτό του γιου που βιώνει μια προβληματική σχέση με τον πατέρα του. Ο γιος αισθάνεται πως ό,τι κι αν κάνει, ποτέ δεν είναι αρκετό για τον πατέρα του.

Είμαι ευγνώμων που οι περισσότερες σχέσεις στη ζωή μου είναι πραγμα­τικά καλές.

Είμαι ευγνώμων στον πατέρα μου επειδή δούλεψε σκληρά για να μπορέ­σω να αποκτήσω τη μόρφωση που δεν κατάφερε να αποκτήσει εκείνος.

Είμαι ευγνώμων στον πατέρα μου για το ότι φρόντισε την οικογένεια μας σε όλη τη διάρκεια της παιδικής μου ηλικίας, γιατί, εκείνο τον καιρό, δεν είχα ιδέα πόσο σκληρή δουλειά και πόσα χρήματα απαιτούνταν για να μπορέσει η οικογένειά μας να συντηρηθεί.

Είμαι ευγνώμων στον πατέρα μου για το ότι με πήγαινε να παίξω μπά­σκετ κάθε Σάββατο όταν ήμουν μικρός

. Είμαι πραγματικά ευγνώμων για τις στιγμές που ο πατέρας μου κι εγώ γελάμε μαζί. Κάποιοι δεν έχουν την ίδια τύχη, γιατί δε γνώρισαν ποτέ πατέρα. Και άλλοι πον τον έχουν χάσει, δε θα ξαναέχουν ποτέ αυτή τη μοναδική ευκαιρία.

Είμαι πραγματικά ευγνώμων που έχω τον πατέρα μου, γιατί εκτός από τις δύσκολες στιγμές υπήρξαν και οι όμορψες, και θα απολαύσω ακόμα περισσότερες όμορψες στιγμές στο μέλλον μαζί του.

Εκφράζοντας την από καρδιάς ευγνωμοσύνη του για τον πατέρα του, ο γιος θα αλλάξει τη σχέση τους προς το καλύτερο. 

Τροποποι­ώντας τον τρόπο που σκέπτεται και αισθάνεται για τον πατέρα του, ο γιος αλλάζει αυτόματα αυτά που έλκει από τον πατέρα του. Πα­ρότι ο γιος υπήρξε και στο παρελθόν ευγνώμων για τον πατέρα του - νοερά, σε ενεργειακό και κβαντικό επίπεδο-, η εκφρασμένη ευ­γνωμοσύνη του θα έχει μαγική επίδραση στη σχέση του με αυτόν. 

Με την προϋπόθεση ότι θα διατηρήσει αυτή την ευγνωμοσύνη, ο γιος θα πρέπει να λάβει μέσω του νόμου της έλξης μεγάλη βελτίω­ση της δυναμικής ανάμεσα σ' εκείνον και τον πατέρα του και να δει τη σχέση τους να καλυτερεύει άμεσα.

Η πρώτη ενδειξη λειτουργίας της μαγικής δύναμης της ευγνωμοσύνης είναι η ανάταση του ηθικού σας: όταν νιώθετε καλύτερα για την κατάσταση, να ξέρετε όχι αυτή θα βελ­τιωθεί και ότι οι λύσεις θα εμφανιστούν. 

Η απάντηση σε κάθε αρ­νητική κατάσταση που θέλετε να επιλύσετε είναι να εστιάσετε στην εντατική πρακτική της ευγνωμοσύνης ώσπου να αισθανθείτε κα­λύτερα με'σα σας - τότε θα δείτε τη μαγεία να κάνει τα θαύματά της στον εξωτερικό κόσμο.

Μην ξεχνάτε ότι μπορείτε να καταλάβετε αν η ευγνωμοσύνη σας λειτουργεί από τον τρόπο που αισθάνεστε. Κάθε φορά που ολο­κληρώνετε την πρακτική της ευγνωμοσύνης, θα πρέπει να αισθά­νεστε πολύ καλύτερα. 

Φτιάχνοντας το γραπτό κατάλογο σας, βεβαιωθείτε ότι θα κατα­γράψετε το καθένα από τα πράγματα για τα oποία είστε ευγνώμο­νες μ' αυτό τον τρόπο:

Είμαι τόσο ευγνώμων για _________ 

Ή, Είμαι πραγματικά ευγνώμων που__________ ·

Και τελειώστε την πρότασή σας με αυτό για το οποίο είστε ευ­γνώμων. Μπορείτε επίσης να ακολουθήσετε το δρόμο του Ουόλτ Ντίσνεϊ χρησιμοποιώντας τη μαγική δύναμη της ευγνωμοσύνης, αν αυτό σας φαίνεται πιο εύκολο:

Νιώθω χαρά επειδή __________ ·

Και τελειώστε την πρότασή σας μ' αυτό για το οποίο χαίρεστε.

Μόλις καταγράψετε τα δέκα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώ­μονες, τελειώστε την πρακτική της Μαγικής Διεξόδου από τον Αρνητισμό γράφοντας :

Ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ για την ιδανική λύση.

Και, μόνο για σήμερα, δείτε αν μπορείτε να περάσετε μία ολό­κληρη μέρα χωρίς να πείτε κάτι αρνητικό. Μπορεί κάτι τέτοιο να αποτελεί πρόκληση, προσπαθήστε όμως να δείτε αν θα τα κατα­φέρετε για μία μόνο μέρα. 

Υπάρχει ένας σημαντικός λόγος για να το κάνετε αυτό, αφού οι περισσότεροι από μας δεν καταλαβαί­νουμε πόσο πολύ αρνητισμό εμπεριέχει η ομιλία μας: θα αποκτή­σετε μια καλύτερη ιδέα όταν προσέχετε τι λέτε στο διάστημα μιας ολόκληρης μέρας. 

Μην ξεχνάτε ότι ο αρνητισμός και τα παράπο­να απλώς επιστρέφουν πολλαπλασιασμένα, και αν έχετε συνείδη­ση του τι λέτε, μπορείτε να σταματήσετε και να σκεφτείτε αν θέ­λετε πραγματικά να πληρώσετε το τίμημα των λόγων σας. Να ένα μαγικό σωσίβιο για τις περισιάσεις όπου πιάνετε τον εαυτό σας vα σκέφτεται ή να λέει κάτι αρνητικό. Σταματήστε αμέσως και πείτε :

Πρέπει όμως να πω ότι είμαι πραγματικά ευγνώμων για________ .

Ολοκληρώστε τη φράση σας με κάτι -οτιδήποτε- για το οποίο είστε ευγνώμονες. Πάρτε αυτό το μαγικό σωσίβιο μαζί σας και στηριχτείτε πάνω του κάθε φορά που αισθάνεστε ότι το χρειά­ζεστε.

Κι αν στο μέλλον εμφανιστεί κάποιο μικρό πρόβλημα ή δύσκολη κατάσταση, θυμηθείτε να σβήσετε με ευγνωμοσύνη το προσάναμμα πριν θεριέψει η φωτιά. Κάνοντας το, θα πυροδοτήσετε τη μα­γεία στη ζωή σας !

ΑΣΚΗΣΗ :
Ι. Μετρήστε τα Αγαθά σας: φτιάξτε έναν κατάλογο με δέκα αγα­θά. Γράψτεγιατί είστε ευγνώμονες για το καθένα τους. Ξανα­διαβάστε τη λίστα σας, λέγοντας ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ στο τέλος κάθε αγαθού και νιώστε όσο περισσότερο ευγνώμο­νες μπορείτε γι αυτό.

2. Διαλέξτε την αρνητική κατάσταση ή το πρόβλημα που θέλετε να επιλύσετε περισσότερο από κάθε άλλο στη ζωή σας.

3. Γράψτε δέκα πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες σ' αυ­τή την αρνητική κατάσταση.

4. Στο τέλος του καταλόγου σας, γράψτε: Ευχαριστώ, ευχαριστώ, ευχαριστώ για την ιδανική λύση.

5. Μόνο για σήμερα, δείτε αν μπορείτε να περάσετε ολόκληρη τη μέρα χωρίς να πείτε κάτι αρνητικό. Αν πιάσετε τον εαυτό σας να σκέφτεται ή να λέει κάτι αρνητικό, χρησιμοποιήστε το μα­γικό σωσίβιο. Σταματήστε αμέσως και πείτε:

Πρέπει όμως να πω ότι είμαι ευγνώμων για________ .

6. Πριν πέσετε για ύπνο απόψε, κρατήστε τη Μαγική Πέτρα σαςτης ευγνομωσύνης στο ένα χέρι, και πείτε τη μαγική λέξη ευχαριστώ για τοκαλύτερο πράγμα που σας συνέβη στη διάρκεια της μέρας.
NAMASTE





Zizi Pateraki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου